Száz oldal és több…

Izgalmas, egyúttal lehangoló tudományos eredményeket közölt a napokban az El Pais spanyol napilap. Az újság arról számol be, hogy egy friss kutatás szerint azok a tinédzserek, akik legalább 100 oldalt elolvasnak jelentős előnyre tesznek szert a szövegértésben. A PISA-jelentésekből pedig az is kiderül, hogy ez az előny nemcsak az olvasási készség fejlesztésében, hanem az összetett és lineáris szövegek megértésének és elemzésének képességében is tükröződik.

Kép forrása

A cikk arra is rámutat, hogy a család lényeges szerepére az olvasás népszerűsítésében. Ha a gyerekek kicsi koruktól kezdve megismertetése az irodalommal, támogatást kapnak ahhoz, hogy mit olvassanak, és az olvasott könyveket megbeszélhetik a felnőttekkel, nos mindez segíti a gyerekeket abban, hogy tudjanak és szeressenek olvasni. A szakértők emellett azt is javasolják, hogy a felnőttek ne a könyvek jellegére koncentráljanak, hanem az olvasás örömére és előnyeire.

Az összefoglaló arra is rávilágít, hogyan az oktatási rendszer kulcsszerepet játszhat abban, hogy ösztönözze az olvasást. Ez a megközelítés segíti a fiatalokat az olvasás iránti valódi érdeklődés kialakításában, valamint különböző irodalmi források és műfajok felfedezésében.

A következtetés egyértelmű: a hosszú távon a könyvek olvasása nemcsak az olvasási készségeket fejleszti, de fel is készíti a fiatalokat a jövő tudományos és szakmai kihívásaira.