Újabb előadássorozat a rendelési felület használatáról…

Ígéretéhez híven, május első felében megtartotta újabb oktatássorozatát a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. Az összes megyeszékhelyen, illetve Budapesten két alkalommal megrendezett előadáson már aktívan részt vettek az újonnan megnyílt Kello-pontok is. Ezúttal a rendelésmódosítás, pótrendelés, visszáru-, illetve a reklamációk kezelése volt az előadások fő témája. 

– Április elsejétől valamennyi megyeszékhelyen elérhetőek már a Kello Infopontjaink – nyilatkozott Kovácsné Neubauer Mónika, a Könyvtárellátó tankönyvellátásért felelős vezetője. – Ezeket az üzleteket azzal a nem titkolt szándékkal nyitottuk, hogy az iskolák és szülők számára a lehető leggyorsabb és legpontosabb kiszolgáltatást tudjuk biztosítani. Az elmúlt év tapasztalata alapján úgy láttuk, hogy az iskolákkal, szülőkkel való szorosabb együttműködés elősegíti egymás jobb megértését, a felmerülő problémák hatékonyabb megoldását.
– Ebben az évben ez már a második országjárásuk volt.
– Igen. Az első alkalommal február 10. és március 5. között tartottunk oktatást a felület használatáról. Ekkor közel háromezer pedagógus volt jelen az előadásokon. A mostanitól azt reméltük, hogy olyanokkal is találkozunk majd, akik az első alkalommal nem tudtak eljönni.
– Sikerült a program használatát teljes mértékben megismertetniük?
– Reméljük igen. Az előadások fő témája most a rendelésmódosítás, pótrendelés, visszáru, és a reklamációk kezelése volt. A kötelező témákon kívül beszéltünk még a tanári könyvek rendeléséről, a nemzetiségi, SNI-s tanulók könyveiről, valamint a webshop használatról. A hittankönyvek rendelésének folyamatát külön bemutattuk. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az előadások során felmerült javaslatokat, felvetéseket lehetőségünk van a programozók felé továbbítani, így ők a felület kialakításánál még figyelembe tudják venni ezeket. 
– Melyek voltak a leggyakrabban feltett kérdések az oktatáson?
– A rendelet értelmezésével voltak még problémák. Az elsősöket érintő 3000 forintos normatívát szinte minden helyszínen megemlítették épp úgy, mint a szűkös határidőket. A rászorultsági alapon ingyenes tanulók esetében a határozatok bemutatásának pontos határideje merült még fel gyakori kérdésként. 
– Milyen módon tudják segíteni azok munkáját, akik az előadáson nem tudtak részt venni?
– A rendelési felületen található egy Segítség menüpont, ahová az oktatási anyagokat feltöltöttük, és ugyanott megtalálható a felület használatát bemutató Felhasználói kézikönyv. Ezenkívül létrehoztunk egy Gyakran Ismételt Kérdések fórumot. Az Üzenetek fülben folyamatos tájékoztatást és segítséget adunk az éppen soron következő feladatok elvégzéséhez. Érdemes megemlíteni az egy hónapja átadott új telefonközpontunkat is, ami nagy leterheltség esetén is automatikusan keresi a szabad mellékeket, így nincsenek már elérhetetlen kollégák.
– Az előadások helyszínén volt taneszköz és iskolaszer bemutató, bővíti kínálatát a Könyvtárellátó?
– Igen. A Kello Infopontjainkon a meglévő kínálatunk mellett rendelhetőek lesznek még a bemutatott taneszközök és iskolaszerek, de lehetőség lesz tornamezek rendelésére is, melyeknek a logózását is tudjuk vállalni. A bővített kínálatunk hamarosan elérhető lesz a Webshop felületen.