Birdman – podcast kritika

Az egykor csillogó sztár, Riggan Thomson a Broadway-en próbálkozik, hogy évtizedekkel ezelőtti hírnevét helyreállítsa a közönség és a kritikusok körében. A véletlen baleset miatt új színészt kell maga mellé vennie, mégpedig a karrierje dinamikusan felívelését kiélvező Mike Shiner személyében, aki profi színész, mint Thomson, de szemtelen, tiszteletlen és ráadásul át- meg átírja Thomson rendezését. Közeledve a premierhez egyre nő a feszültség a társulaton belül, a két férfi párharca mellett a színházban, illetve a színdarabban lévő nők is rátesznek egy lapáttal. A legnagyobb hangja mégis a Riggan Thomson fejében élő Birdman fantáziafigurának van, aki egyre jobban követeli a régi dicsfényt. A káosz elkerülhetetlen.

Kép forrása

Youtube
LEJÁTSZÁS


Könyv-Kult Bibliopod
LEJÁTSZÁS


A 2020 Filmodüsszeia podcast két állandó műsorvezetője – Géczy Dávid filmrendező és Pöltl Oxi Zoltán újságíró – a következő kérdésekre próbál választ találni a Birdman elemzése során. Valójában is megtörténnek a Thomson által megélt különös parajelenségek, vagy csak azok csupán a fejében megszólaló Birdman hatását jelentik? Igaz-e a filmben elhangzó nemzedékek egymáshoz való mai viszonyát jellemző mondat: „A mai 60-asok az új 30-asok.”? Milyen kapcsolati hálót működtet Thompson a saját kis színházában? Milyen kapcsolatai vannak az őt körülvevő nőkkel? A Mike Shinerrel való kakaskodása utal-e Thomson kapuzárási pánikjára? Mi lehet Shiner célja Thomson állandó heccelésével? Igaza van-e Thomson legádázabb színházi kritikusának, aki le akarja húzni a premier előtt álló darabot? A fináléban kérdéses a nézők előtt, hogy végül Thomson átváltozik-e a régi Birdmanné vagy sem. Melyik változat a valószínűbb?