Pieces of a Woman – podcast kritika

Otthonszülés, csecsemőhalál, poszttrauma látható ebben a sorrendben Mundruczó Kornél Pieces of a Woman című új filmjében. A rendkívül megosztó témát feldolgozó film különlegessége, hogy a magyar rendező és a magyar forgatókönyvíró tengerentúli stábbal dolgozott a tengeren túl. A Pieces of a Woman elementáris erejű drámai produkció, melyben az emberi létezés legfelemelőbb és legmélyebb pontjai nyilvánulnak meg. A 2020 Filmodüsszeia podcast eddigi legkeményebb hangvételű adásában ezúttal is a budapesti filmrendező Géczy Dávid és az esztergomi újságíró Pöltl Oxi Zoltán fejti véleményét.

Kép forrása

Youtube
LEJÁTSZÁS


Spotify
LEJÁTSZÁS


Apple Podcast
LEJÁTSZÁS


Könyv-Kult Bibliopod
LEJÁTSZÁS


A két podcaster a film kapcsán a következő kérdésekre keresi a választ. Van-e fájdalmasabb dolog a világon, mint amikor egy édesanya elveszíti gyermekét? Martha rögtön a szülés után éli át ezt, az ő és környezete reakciója is különös. Miért? Miként oldja meg a rendező, hogy filmjével nem azt járja körül, hogy ki a hibás az otthonszülés során történt tragédiáért, hanem különösen szép ritmussal bíró, művészi alkotásában a csecsemő halála utáni időszakra koncentrál? Hogyan éli túl ezt a borzalmas traumát a fiatal édesanya és a fiatal édesapa? Miért gondolja úgy a nő anyja, hogy mindenképpen a szülést levezető bábát kell börtönbe juttatni ezért a tragédiáért? A nézők vajon kinek az oldalára állnak majd a csecsemő halála miatt? Milyen jelképekkel utal az alkotó az eredeti történeten túlra mutató szférákra? Milyen tanulságot, végső üzentet hordoz a produkció az otthonszülés, illetve a csecsemőhalál témájában?