Képes fesztivál
Az a baj az efféle fesztiválokkal – függetlenül egyébként attól, hogy képregényes rendezvényre, sci-fi találkozóra, irodalmi bulira, könyvbemutatóra, könyvvásárra téved az ember –, hogy az események javáról mindenképpen lemarad. Hiába terveznek színes programokat a szervezők, az ismerősökkel való beszélgetés, az ismeretlenekkel való megismerkedés, az új kiadványokban való, legalább felületes elmerülés, elég sok időt elvisz. Ki tud ilyenkor a nagyszínpadra is figyelni.
Pedig ott is sok érdekesség zajlott…
Kép forrása
Rálátás és ráhallás
Vasárnap, május 13-án délelőtt tízkor kezdődött a Dürer Kertben a 14. Budapesti Nemzetközi Képregényfesztivál. És akkor kezdjük mindjárt azzal, hogy ezen a napsütéses, madárcsicsergős vasárnapon keresve sem lehetett volna jobb helyszínt találni egy ilyen bulihoz. Az egyes helyszínek világosan elkülönülnek, kis túlzással azt is mondhatjuk, hogy például a dedikáló-asztaloknál is kényelmes a sorban állás. Nem zavarják egymást a különféle érdeklődések, elköteleződések. A büfé pultjai mellől rálátás és ráhallás nyílik a nagyszínpadra, így a sörözgető, kávézgató, szendvicsmajszoló képregényrajingók, testi és szellemi tápanyagot egyszerre vehetnek magukhoz. De, aki elvonulva listázgatná szerzeményeit, böngészgetné a frissiben bevásárolt könyveket, füzeteket, az talál távolabb is asztalt, sőt függőágyat is. Ott békében ellehet. Szóval a Dürer Kert jó hely. Köszönjük a választást.
Kép forrása
Régiek és újak
Az emeleti teremben afféle képregénypiac üzemel. Kiadók kínálják az új megjelenéseket, meg a régi kiadványokat. Pár magyar érdekesség: az új Helka képregény, a Nyugat és a Zombik, az újraindult Kockás számai, meg a legmenőbb tankönyv, Szalay Kristóf (és a Kello) képregényes, igen, csak és kizárólag képregényes, német könyve… Pár felkapott külföldi csoda, Jacques Ferrandeztől Az idegen, a finn Kati Kovácstől a szürreális Körhintába zárva, Thomas Kriebaum Lomtalanítása, Alexandru Ciubotariu Régi / Új képregénye, Fabrizio de Tommaso Morgan Lost füzete… Meg a klasszikusok: Asterix, Luckie Luke, Mozaik, Korcsmáros-Rejtő… Nem folytatom. Sok a remek kiadvány.
Egy másik térben a gyűjtők csereberélnek, de olyan helyiség is van, ahol kimondottan a rajzolnivágyókat – többnyire persze gyerekeket – várnak, s kínálnak meg papírral, ceruzával, meg valami digitális táblaszörnyeteggel, amin úgy kell tologatni az e-tollat, mint színes ceruzást, s a firkából mindjárt digitális kép lesz…
Mivel tavaly nagy siker volt, idén is rendeztek a szervezők ingyenes képregényes csereberét. Persze ezt is amolyan techno-módra. Akinek volt felesleges képregénye, az az egyik folyosón egyszerűen letette egy asztalra. Más meg elvitte, ha tetszett neki.
Kép forrása
Képregénykiállítás, képregénykutatás
Közben a nagyszínpadon… Mindig ezt írom, pedig még színpad sincs a Dürerben. Van egy tér, fölötte sátortető, alatta széksorok, velük szemben pár érdekes ember, érdekes dolgokról beszél. Mikor én odaértem éppen Szabó Győző színésszel Korcsmáros Gábor, a Képes Kiadó vezetője beszélgetett. Hogy mi köze Szabó Győzőnek a képregényhez? Több, mint gondolnánk! Hogy mást ne mondjak, Győző tulajdonképpen grafikus. Upsz! Meg szerepelt, olykor ugyan csak szinkronhangként egy csomó képregényadaptációban… Nem folytatom, mert nem jutna hely a többiekre. Például ara, hogy miket mondott Maksa Gyula a képregénykutatásról, vagy arra, hogy Csepella Olivér szerint hányféle viccet tud egy képregény. Arra sem, hogy mit mondanak az Országos Széchényi Könyvtár munkatársai holnap nyíló képregénykiállításról, mit beszél a Jacques Ferrandez az általa képregénybe-álmodott Camus-regényről, meg egy csomó minden másra sem. Mint ahogy sajnos nem is jutott minden érdekes, izgalmas tartalmas programra idő.
Viszont elképesztő mennyiségű kiváló képregényt szereztem. Hogy a Fesztivál Facebook-oldalának egy kommentelőjét idézzem: „Az anyagi kár ismét jelentős de az élmény megfizethetetlen!”
Kép forrása
Pedig ott is sok érdekesség zajlott…
Kép forrása
Rálátás és ráhallás
Vasárnap, május 13-án délelőtt tízkor kezdődött a Dürer Kertben a 14. Budapesti Nemzetközi Képregényfesztivál. És akkor kezdjük mindjárt azzal, hogy ezen a napsütéses, madárcsicsergős vasárnapon keresve sem lehetett volna jobb helyszínt találni egy ilyen bulihoz. Az egyes helyszínek világosan elkülönülnek, kis túlzással azt is mondhatjuk, hogy például a dedikáló-asztaloknál is kényelmes a sorban állás. Nem zavarják egymást a különféle érdeklődések, elköteleződések. A büfé pultjai mellől rálátás és ráhallás nyílik a nagyszínpadra, így a sörözgető, kávézgató, szendvicsmajszoló képregényrajingók, testi és szellemi tápanyagot egyszerre vehetnek magukhoz. De, aki elvonulva listázgatná szerzeményeit, böngészgetné a frissiben bevásárolt könyveket, füzeteket, az talál távolabb is asztalt, sőt függőágyat is. Ott békében ellehet. Szóval a Dürer Kert jó hely. Köszönjük a választást.
Kép forrása
Régiek és újak
Az emeleti teremben afféle képregénypiac üzemel. Kiadók kínálják az új megjelenéseket, meg a régi kiadványokat. Pár magyar érdekesség: az új Helka képregény, a Nyugat és a Zombik, az újraindult Kockás számai, meg a legmenőbb tankönyv, Szalay Kristóf (és a Kello) képregényes, igen, csak és kizárólag képregényes, német könyve… Pár felkapott külföldi csoda, Jacques Ferrandeztől Az idegen, a finn Kati Kovácstől a szürreális Körhintába zárva, Thomas Kriebaum Lomtalanítása, Alexandru Ciubotariu Régi / Új képregénye, Fabrizio de Tommaso Morgan Lost füzete… Meg a klasszikusok: Asterix, Luckie Luke, Mozaik, Korcsmáros-Rejtő… Nem folytatom. Sok a remek kiadvány.
Egy másik térben a gyűjtők csereberélnek, de olyan helyiség is van, ahol kimondottan a rajzolnivágyókat – többnyire persze gyerekeket – várnak, s kínálnak meg papírral, ceruzával, meg valami digitális táblaszörnyeteggel, amin úgy kell tologatni az e-tollat, mint színes ceruzást, s a firkából mindjárt digitális kép lesz…
Mivel tavaly nagy siker volt, idén is rendeztek a szervezők ingyenes képregényes csereberét. Persze ezt is amolyan techno-módra. Akinek volt felesleges képregénye, az az egyik folyosón egyszerűen letette egy asztalra. Más meg elvitte, ha tetszett neki.
Kép forrása
Képregénykiállítás, képregénykutatás
Közben a nagyszínpadon… Mindig ezt írom, pedig még színpad sincs a Dürerben. Van egy tér, fölötte sátortető, alatta széksorok, velük szemben pár érdekes ember, érdekes dolgokról beszél. Mikor én odaértem éppen Szabó Győző színésszel Korcsmáros Gábor, a Képes Kiadó vezetője beszélgetett. Hogy mi köze Szabó Győzőnek a képregényhez? Több, mint gondolnánk! Hogy mást ne mondjak, Győző tulajdonképpen grafikus. Upsz! Meg szerepelt, olykor ugyan csak szinkronhangként egy csomó képregényadaptációban… Nem folytatom, mert nem jutna hely a többiekre. Például ara, hogy miket mondott Maksa Gyula a képregénykutatásról, vagy arra, hogy Csepella Olivér szerint hányféle viccet tud egy képregény. Arra sem, hogy mit mondanak az Országos Széchényi Könyvtár munkatársai holnap nyíló képregénykiállításról, mit beszél a Jacques Ferrandez az általa képregénybe-álmodott Camus-regényről, meg egy csomó minden másra sem. Mint ahogy sajnos nem is jutott minden érdekes, izgalmas tartalmas programra idő.
Viszont elképesztő mennyiségű kiváló képregényt szereztem. Hogy a Fesztivál Facebook-oldalának egy kommentelőjét idézzem: „Az anyagi kár ismét jelentős de az élmény megfizethetetlen!”
Kép forrása
Egypercesek
Elhunyt Nemere István író, műfordító
Halálhírét felesége, Szentgyörgyi Judit hozta nyilvánosságra közösségi oldalán
Egy kicsit késtem…
Fél évszázaddal múlva vittek vissza egy könyvet a könyvtárba
Női sorsvallomások egy csokorban
Huszonegy asszony a huszonegyedik századból