Dráma az intézetben

Kép forrása
Az Intézet centenáriumi programsorozatának keretében tavaly nagysikerű Pilinszky-irodalomórákat tartott, amelyeken csaknem 200 középiskolás vett részt. A foglalkozásokon drámapedagógiai módszerekkel dolgozták fel a költő életművének egyes részeit, az órák végén pedig az Intézet által őrzött Pilinszky-kéziratokból is megtekinthettek egy válogatást a résztvevők. A visszajelzések alapján a tanulók élvezték a szokásostól eltérő óratípust, amely segítette őket abban, hogy elmélyüljenek Pilinszky költészetében.
A középiskolai osztályok, érdeklődő csoportok számára meghirdetett új Kertész-irodalomórákat az irodalmi Nobel-díj odaítélésének és átvételének 20. évfordulója alkalmából zajló programok sorában indította útjára a Kertész Imre Intézet.
A rendhagyó órákon rövid irodalomtörténeti áttekintést követően a diákok aktív részvételével, csoportos és páros munkában, drámapedagógusok segítségévek értelmezik a középiskolások a Kertész-életmű hangsúlyos témáit, szövegeit. A szituációs feladatok célja, hogy a diákok élményszerűen, a saját tapasztalataikhoz kapcsolódva ismerkedjenek meg a magyar irodalom egyetlen Nobel-díjas alakjának életútjával és világképével. A foglalkozások végén lehetőség nyílik a Kertész Imre Intézet gyűjteményében fellelhető egyes fotók, könyvek, dokumentumok és kéziratok megtekintésére is.
Az ingyenes, foglalkozásokra a rendezveny@kerteszintezet.hu címen várja a középiskolás osztályok jelentkezését a Kertész Imre Intézet.
Egypercesek

Elárverezik Kafka héber nyelven írt jegyzeteit, 36 millió forintnyi összegről kezdődik a licit
A 99 éves szervezet előtt komoly feladatok állnak
Orosz Örs úgy véli, megtalálta a szepesolaszi kódexkincs hatodik darabját