Dráma az intézetben

Érzelmekre ható szituációs gyakorlatokat és drámapedagógiai módszereket egyaránt alkalmazó Kertész-rendhagyó irodalomórák indultak a Kertész Imre Intézetben. A hanganyagokkal és filmrészletekkel színesített ingyenes, interaktív foglalkozásokra már várja a középiskolások jelentkezését a Nobel-díjas író nevét viselő Intézet. 

Kép forrása
Az Intézet centenáriumi programsorozatának keretében tavaly nagysikerű Pilinszky-irodalomórákat tartott, amelyeken csaknem 200 középiskolás vett részt. A foglalkozásokon drámapedagógiai módszerekkel dolgozták fel a költő életművének egyes részeit, az órák végén pedig az Intézet által őrzött Pilinszky-kéziratokból is megtekinthettek egy válogatást a résztvevők. A visszajelzések alapján a tanulók élvezték a szokásostól eltérő óratípust, amely segítette őket abban, hogy elmélyüljenek Pilinszky költészetében. 
A középiskolai osztályok, érdeklődő csoportok számára meghirdetett új Kertész-irodalomórákat az irodalmi Nobel-díj odaítélésének és átvételének 20. évfordulója alkalmából zajló programok sorában indította útjára a Kertész Imre Intézet. 
A rendhagyó órákon rövid irodalomtörténeti áttekintést követően a diákok aktív részvételével, csoportos és páros munkában, drámapedagógusok segítségévek értelmezik a középiskolások a Kertész-életmű hangsúlyos témáit, szövegeit. A szituációs feladatok célja, hogy a diákok élményszerűen, a saját tapasztalataikhoz kapcsolódva ismerkedjenek meg a magyar irodalom egyetlen Nobel-díjas alakjának életútjával és világképével. A foglalkozások végén lehetőség nyílik a Kertész Imre Intézet gyűjteményében fellelhető egyes fotók, könyvek, dokumentumok és kéziratok megtekintésére is.
Az ingyenes, foglalkozásokra a rendezveny@kerteszintezet.hu címen várja a középiskolás osztályok jelentkezését a Kertész Imre Intézet.