A kómából ébredő Nóra
Henrik Ibsen Nóra című drámájának különleges adaptációját mutatja be a Kolozsvári Állami Magyar Színház: a kolozsvári előadás főhőse kómából ébred. Nagy Botond rendező úgy véli, az, hogy Nóra kómából tér magához, a nézőket azon gondolkodtatja el, hogy kinek mit jelent a saját rémálmaihoz való kötődése és mit jelent a rémálmoktól való szabadulás.

Kép forrása
Az előadás dramaturgja, Kali Ágnes szerint azt a világot próbálták megteremteni, ami a kómában lévő embert az ébredés előtt körülveszi. „Szándékunkban állt megjeleníteni, hogy egy nő milyen fázisokon megy végig, míg ki tud lépni egy olyan kapcsolatból, ami nem jó neki" – fogalmazott a dramaturg. Rancz András látványtervező szerint az ébredés előtti rémálmok világát vetítéssel hozták létre, úgy, hogy az egyik vetítővászon szerepét betöltő hálót a nézőtér és a színpad közé feszítették ki.
A produkcióban szereplő színészek úgy látják, hogy a rendező és csapata egy teljesen új színházi világot hoz, aminek megfelelni a tapasztalt színészeknek is nagy feladat.
Visky András, a színház művészeti vezetője Thomas Ostermeier kortárs német rendezőt idézve azt mondta: Henrik Ibsen korszakába léptünk, ő közel másfél évszázada ugyanis a legkorszerűbben fogalmazta meg azt a válsághelyzetet, amelybe a nyugati kultúra jutott, azt a kort, amelyikben „egyetlen vallásos hely maradt: a pénz temploma”.

Kép forrása
Az előadás dramaturgja, Kali Ágnes szerint azt a világot próbálták megteremteni, ami a kómában lévő embert az ébredés előtt körülveszi. „Szándékunkban állt megjeleníteni, hogy egy nő milyen fázisokon megy végig, míg ki tud lépni egy olyan kapcsolatból, ami nem jó neki" – fogalmazott a dramaturg. Rancz András látványtervező szerint az ébredés előtti rémálmok világát vetítéssel hozták létre, úgy, hogy az egyik vetítővászon szerepét betöltő hálót a nézőtér és a színpad közé feszítették ki.
A produkcióban szereplő színészek úgy látják, hogy a rendező és csapata egy teljesen új színházi világot hoz, aminek megfelelni a tapasztalt színészeknek is nagy feladat.
Visky András, a színház művészeti vezetője Thomas Ostermeier kortárs német rendezőt idézve azt mondta: Henrik Ibsen korszakába léptünk, ő közel másfél évszázada ugyanis a legkorszerűbben fogalmazta meg azt a válsághelyzetet, amelybe a nyugati kultúra jutott, azt a kort, amelyikben „egyetlen vallásos hely maradt: a pénz temploma”.
Egypercesek

Olvasni jó, és hallgatni is!
Hiánypótló gyerekirodalmi műsor indul a radiocafén
Könyvtolvajok Hollandiában
Grúz bűnszervezet lopja az európai könyvtárak értékes könyveit
Felbecsülhetetlen kincsre bukkantak
A könyvtár nem is tudta, milyen érték lapul a tárolóban