Han Solo, a félkarú óriás

Ezúttal hiányzott Han Solóból az átütő erő: a Disney új Star Wars-filmje a várakozásokhoz képest jóval kisebb bevétellel kezdte meg forgalmazását Észak-Amerikában és más piacokon.

Kép forrása

Az amerikai hősi halottakra emlékező nemzeti ünnep, a Memorial Day miatt négynaposra nyúlt premierhétvégén Észak-Amerikában csaknem négyezernégyszáz helyszínen debütált a Solo: Egy Star Wars-történet című film, amely a Star Wars-univerzum egyik hőse, Han Solo külön sztoriját dolgozza fel. Az amerikai és kanadai mozikban négy nap alatt bő százmillió dollárért váltottak jegyet a produkcióra, globálisan majdnem százötvenmillió dollárt ért el a bevétel – számolt be róla a Variety.com 
A 2015 óta egymás után megjelenő Star Wars-filmek rendre nagy kasszasikernek bizonyultak, közülük eddig a Solo-film kezdett a legkisebb bevétellel.
Filmipari elemzők szerint a visszaesés magyarázataként elképzelhető, hogy a legutóbb, 2017 decemberében bemutatott Star Wars-epizódot, Az utolsó Jediket túl gyorsan követte az újabb Star Wars-produkció.
A Disney három éve indította útjára az új Star Wars-trilógiát Az ébredő Erő című epizóddal, amely premierhétvégéjén csaknem negyedmilliárd dolláros jegyeladást ért el. Egy évvel később a Zsivány Egyes című, a trilógiától különálló produkcióra több mint százötvenmillió dollárért váltottak jegyet bemutatása hétvégéjén a nézők. Az utolsó Jedik premierhétvégéje pedig kétszázhúszmillió dollárt hozott a stúdiónak.
A Deadpool 2. a kasszasikerlista második helyére szorult vissza ötvenötmillió dolláros jegyeladással. A Bosszúállók: Végtelen háborúra bő huszonegymillió dollárért vettek jegyet a nézők. Az észak-amerikai kasszasikerlistán a négynapos jegyvásárlások alapján a negyedik és ötödik helyet a Könyvklub és A Partiállat foglalta el, kilenc és fél, illetve majdnem hétmillió dollár bevétellel.