Küldetések a pénz világában
Megjelent a Pénziránytű Alapítvány általános iskolásoknak szóló új tankönyve. A Pénziránytű Alapítvány – követve a tavaly megjelentett középiskolai tankönyvét – újabb, engedélyeztetett általános iskolai tankönyvvel és munkafüzettel segíti a köznevelésben folyó pénzügyi edukációt.

A 7-8. évfolyamosoknak szóló, választható kerettantervre épülő tankönyv az általános műveltség szintjén, gyakorlatorientált módon dolgozza föl a pénzügyi ismereteket. A 33 leckéből álló tananyag felépítésében fontos szerepet kapott egy mozgósító erejű kerettörténet, amely a diákokat a felmerülő küldetések (feladatok) megoldására ösztönzi. A digitális nemzedék nyitott a szerepjátékra, pontok gyűjtésére, küldetések, szintezett feladatok teljesítésére. Egy ilyen „virtuális kalandsorozatba” vonja be olvasóit a tankönyv, miközben nagyon is valóságos, a reális világban is felmerülő gazdasági, pénzügyi kérdéseket, döntési helyzeteket állít a küldetések középpontjába.
Ezt a kettős világot viszi végig következetesen a könyv és a munkafüzet. A tankönyv külső megjelenése, grafikai képe is ennek a világnak a bemutatását szolgálja, ezzel is segítve a diákok bevonódását és motiválását.
A tankönyv készítése során a tankönyvíró csapatot pedagógusok és közgazdászok támogatták. A tankönyv koncepcióját és formai megjelenését 2016 nyarán diákokkal és tanárokkal végzett fókuszcsoportos vizsgálattal is tesztelte az Alapítvány. A 2016/17-es tanév első félévében az elkészült leckéket az ország nyolc különböző általános iskolájában zajló próbatanítással finomította az alkotó csapat.
A tankönyv a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. kiadói gondozásában készült. A KELLO az iskolák igényfelmérése után 2017 szeptemberéig teljesíti a rendeléseket.
A Pénziránytű Alapítvány támogatásának köszönhetően összesen 60 000 ingyenes példányhoz juthatnak hozzá azok az iskolák, amelyek használni kívánják a tankönyvet.

A 7-8. évfolyamosoknak szóló, választható kerettantervre épülő tankönyv az általános műveltség szintjén, gyakorlatorientált módon dolgozza föl a pénzügyi ismereteket. A 33 leckéből álló tananyag felépítésében fontos szerepet kapott egy mozgósító erejű kerettörténet, amely a diákokat a felmerülő küldetések (feladatok) megoldására ösztönzi. A digitális nemzedék nyitott a szerepjátékra, pontok gyűjtésére, küldetések, szintezett feladatok teljesítésére. Egy ilyen „virtuális kalandsorozatba” vonja be olvasóit a tankönyv, miközben nagyon is valóságos, a reális világban is felmerülő gazdasági, pénzügyi kérdéseket, döntési helyzeteket állít a küldetések középpontjába.
Ezt a kettős világot viszi végig következetesen a könyv és a munkafüzet. A tankönyv külső megjelenése, grafikai képe is ennek a világnak a bemutatását szolgálja, ezzel is segítve a diákok bevonódását és motiválását.
A tankönyv készítése során a tankönyvíró csapatot pedagógusok és közgazdászok támogatták. A tankönyv koncepcióját és formai megjelenését 2016 nyarán diákokkal és tanárokkal végzett fókuszcsoportos vizsgálattal is tesztelte az Alapítvány. A 2016/17-es tanév első félévében az elkészült leckéket az ország nyolc különböző általános iskolájában zajló próbatanítással finomította az alkotó csapat.
A tankönyv a Könyvtárellátó Nonprofit Kft. kiadói gondozásában készült. A KELLO az iskolák igényfelmérése után 2017 szeptemberéig teljesíti a rendeléseket.
A Pénziránytű Alapítvány támogatásának köszönhetően összesen 60 000 ingyenes példányhoz juthatnak hozzá azok az iskolák, amelyek használni kívánják a tankönyvet.
Egypercesek

Olvasni jó, és hallgatni is!
Hiánypótló gyerekirodalmi műsor indul a radiocafén
Könyvtolvajok Hollandiában
Grúz bűnszervezet lopja az európai könyvtárak értékes könyveit
Felbecsülhetetlen kincsre bukkantak
A könyvtár nem is tudta, milyen érték lapul a tárolóban