Könyvek a menühöz

A Los Angeles Times arról számolt be a közelmúltban, hogy a McDonalds gyorsétteremlánc újabban nem idétlen játékokkal próbálja magához csábítani Happy Meal menüt rendelő, fiatalabb közönségét, hanem könyvekkel.

Az akcióban négy könyv közül választhatnak az éhes apróságok, köztük a Paddington mackó népszerű kalandjait is elolvashatják.
A február 15-én kezdődött akció egyébként a McDonalds harmadik ilyen kezdeményezése. Hasonló könyves menüt, már 2013-ban és 2015-ben is kínált az étteremlánc. Idén több mint tizenhétmillió könyvet szeretne szétosztani a vállalat, s ezzel eljuthatnának odáig, hogy összesen ötvenmillió gyermekkönyvet tudnak a legkisebbek kezébe adni.
Persze a könyveket nem a McDonalds állítja elő. A cég együttműködik több olvasást népszerűsítő  nonprofit szervezettel, ők biztosítják a köteteket.
Carol H. Rasco, a cég elnök-vezérigazgatója a kezdeményezés kapcsán úgy nyilatkozott: „Az olvasás alapvető örömét kínálja a McDonalds azoknak a gyerekeknek, akiknek ugyan égető szükségük volna a könyvekre, de nem mindig juthatnak hozzájuk. A könyvek ugyanis egy jobb jövő építőkövei: fejlesztik a képzeletet, hozzásegítenek, hogy megértsük a világot, és üzemanyagot adnak az egész életen át való tanuláshoz. . Örülünk, hogy McDonald gyermekek millióinak segíthet felfedezni az olvasás örömét.”
Ugyanakkor a Time magazin a szülőkhöz szólva hozzá teszi: a botrányt megelőzendő, nem árt előre szólni a gyerekeknek, hogy játék helyett könyvet kapnak majd.