Posztpunk és a szintipop
Madonnától és Prince-től a Depeche Mode-on és a Dire Sraits-en át a Red Hot Chili Peppersig a nyolcvanas évek nemzetközi rockzenei főszereplőit, történéseit mutatja be A rock története sorozat most megjelent harmadik kötetében Jávorszky Béla Szilárd és Sebők János.
„A cél az volt, hogy olyan művet állítsak össze, amely kézikönyvként is működik, de legyenek benne az összefüggésrendszerek, a zenei, társadalmi, kulturális vetület” – mondta Jávorszky Béla Szilárd zenei szakíró, szerkesztő.
A négyszáznyolcvan oldalas, fotókkal gazdagon illusztrált kötet egyszerre kultúrtörténeti munka, szakkönyv és olvasmányos sztori. A könyvben nemcsak a korszak legjobb, leghatásosabb művészeiről esik szó, hanem arról is, hogy a nyolcvanas években indult hódító útjára a Music Television, a walkman és a CD, és ekkor rendezték a rockvilág legnagyobb jótékonysági rendezvényét, a Live Aidet.
Jávorszky Béla Szilárd elmondta, hogy 2004 tavaszán – a rock and roll születésének ötvenedik évfordulóján – Sebők Jánossal közösen tanulmánysorozatot publikáltak, később ez jelentette a kiindulópontot az együtt jegyzett, 2005 és 2007 között megjelent négy kötetnek.
A rock története 3. megjelenése hét és fél évet késett az eredetileg tervezett időponthoz képest, mivel előbb az akkori kiadóval romlott meg a kapcsolat, majd a szerzők is eltávolodtak egymástól, Sebők János 2013-ban elhunyt. „A könyv negyven százalékban volt kész, Sebők után kéziratok maradtak. Ezeket felhasználva fejeztem be a kötetet”.
Dömötör Endre, a könyv szakmai lektora, a recorder.hu főszerkesztője megjegyezte, hogy a nyolcvanas évek zenei szereplői remekül használták a korábbi évtizedek elemeit, valamint a hetvenes évek végén bekövetkezett punkrobbanás frissítő hatását. Hozzátette: ekkor alakult ki a posztpunk, az újhullám, a szintipop, virágkorát élte a metál, a noise-rock, a hardcore, megújult az angol gitárzene.
A Rock története a tervek szerint egy negyedik kötettel fog zárulni, az a 90-es évek rockzenéjével fog foglalkozni.
„A cél az volt, hogy olyan művet állítsak össze, amely kézikönyvként is működik, de legyenek benne az összefüggésrendszerek, a zenei, társadalmi, kulturális vetület” – mondta Jávorszky Béla Szilárd zenei szakíró, szerkesztő.
A négyszáznyolcvan oldalas, fotókkal gazdagon illusztrált kötet egyszerre kultúrtörténeti munka, szakkönyv és olvasmányos sztori. A könyvben nemcsak a korszak legjobb, leghatásosabb művészeiről esik szó, hanem arról is, hogy a nyolcvanas években indult hódító útjára a Music Television, a walkman és a CD, és ekkor rendezték a rockvilág legnagyobb jótékonysági rendezvényét, a Live Aidet.
Jávorszky Béla Szilárd elmondta, hogy 2004 tavaszán – a rock and roll születésének ötvenedik évfordulóján – Sebők Jánossal közösen tanulmánysorozatot publikáltak, később ez jelentette a kiindulópontot az együtt jegyzett, 2005 és 2007 között megjelent négy kötetnek.
A rock története 3. megjelenése hét és fél évet késett az eredetileg tervezett időponthoz képest, mivel előbb az akkori kiadóval romlott meg a kapcsolat, majd a szerzők is eltávolodtak egymástól, Sebők János 2013-ban elhunyt. „A könyv negyven százalékban volt kész, Sebők után kéziratok maradtak. Ezeket felhasználva fejeztem be a kötetet”.
Dömötör Endre, a könyv szakmai lektora, a recorder.hu főszerkesztője megjegyezte, hogy a nyolcvanas évek zenei szereplői remekül használták a korábbi évtizedek elemeit, valamint a hetvenes évek végén bekövetkezett punkrobbanás frissítő hatását. Hozzátette: ekkor alakult ki a posztpunk, az újhullám, a szintipop, virágkorát élte a metál, a noise-rock, a hardcore, megújult az angol gitárzene.
A Rock története a tervek szerint egy negyedik kötettel fog zárulni, az a 90-es évek rockzenéjével fog foglalkozni.
Egypercesek
Móricz, Térey és írói naplók
Íme a PIM év végi programjai
Végzetes olvasásvesztés?
A mai egyetemisták egyre kevesebb könyvet olvasnak” – írja Rose Horowitz publicista az Atlantic magazinban
Elhunyt Nemere István író, műfordító
Halálhírét felesége, Szentgyörgyi Judit hozta nyilvánosságra közösségi oldalán