A szakácskönyveket fogyasztják szívesebben a csehek

Emelkedett tavaly a csehországi könyvpiac forgalma: a cseh lakosság tavaly mintegy hétmilliárd kétszázmillió koronát (csaknem nyolcvanmilliárd forintot) fordított könyvvásárlásra – közölte a cseh könyvkiadók szövetsége.  

A szakácskönyvek voltak a legkelendőbbek a csehországi könyvpiacon tavaly is, megerősítve a korábbi néhány év trendjét. A szövetség szerint tavaly Csehországban kétezer ötszáznyolcvanöt olyan kiadó volt, amelyik legalább egy könyvet jelentetett meg. Több mint száz címet azonban mindössze harmincegy könyvkiadó adott ki. Mintegy ezerháromszáz kiadó csak egyetlen könyvet jelentetett meg.
Csehország legnagyobb könyvkiadója a prágai Albatros Media csoport, amely tavaly hatszázkilencvenhét címet jelentetett meg, a második helyen lévő Euromedia Group négyszázhetvennégy, míg a harmadik helyen álló Károly Egyetem háromszázhetvenhárom könyvcímet adott ki. Az Albatros Media könyvkiadásból származó bevételei négyszázhetvenegy millió, míg az Euromedia Groupé négyszázhuszonkilenc millió koronát tettek ki.  A bevételek alapján a harmadik helyen a Grada kiadó végzett százharmincnyolc millió koronás bevétellel.  
Tavaly összesen tizennyolcezer háromszázhetvenkilenc könyvcím jelent meg Csehországban, ötszázzal több, mint 2013-ban. Ennél több könyvet csak a rekordévnek számító 2011-ben számláltak meg, amikor a kiadott könyvcímek száma tizennyolcezer kilencszáznyolcvanöt volt.
A könyvcímek felét a különféle állami intézmények kiadványai teszik ki, amelyek azonban szabadon nem kaphatóak a könyvkereskedésben. Az elektronikus könyvek száma nagyjából megkétszereződött, a könyvpiac 1,67 százalékát tette ki tavaly. Az egész évben nagyjából egymillió elektronikus könyvet sikerült eladni, az elektronikus könyvpiac forgalma mintegy százhúsz millió koronára rúgott.  Nő az érdeklődés a hangoskönyvek iránt is. Ezek forgalma tavaly meghaladta a hatvanmillió koronát. A kimutatások szerint jelenleg mintegy háromezer ötszáz hangoskönyv van forgalomban.