30 nap 30 könyv

Manapság a könyvek és az írott művek olvasása által fémjelzett „Guttenberg-galaxist” és a közösségi média, a Facebook és az online világot létrehozó és központba állító „Zuckerberg-galaxist” hajlamosak vagyunk egymás ellentéteként, de legalábbis vagy-vagy alapon kezelni, holott a kettő néha nagyon jól megfér egymás mellett is. A közösségi média világában bizony – bár nem egyszerű – de az ember igenis találhat olyan tartalmat, ami kézen fogja, és elkíséri őt a könyvek csodálatos mindenségébe. Ilyen tartalom például a 30 nap 30 könyv, vagyis Ott Anna oldala. 

Kép forrása

Bár talán védhető kijelentés, hogy a Facebooknak, az Instagramnak, a Twitternek és társaiknak, szóval közösségi médiának több rossz tulajdonsága van, mint jó, azért a nagy számok törvénye értelmében, az utóbbiból is lehet találni bőséggel. Egy-egy kultúrposzt, közzétett vers vagy novella, illetve egy-egy művészeti esemény (vagy akár egy-egy Könyvkultúra Magazin cikk, ugye) üde színfoltja tud lenni a mindennapi hírfolyamnak. Ezt a listát erősítik a könyvajánlók, irodalmi blogok és oldalak is. Facebookon és Youtube-on már eddig is számos videót és bejegyzést lehetett találni, amely könyv- és irodalmi programok ajánlásával foglalkozik, most azonban Ott Annának köszönhetően, már Instagramon sem éheznek az irodalomra éhesek. 
Ott Anna a hétköznapokban kulturális menedzserként, irodalomszervezőként, nem mellesleg a Hadik Kávéház művészeti vezetőjeként dolgozik. Mindezek mellett olyan programsorozatok fűződnek a nevéhez, mint például a Hadik Brunch, a Zeitgeit Masterclass, a Société klub programjai vagy épp a Margó Irodalmi Fesztivál, így a való életben is nap mint nap sokat tesz azért, hogy az embereket közel hozza az irodalomhoz, és fordítva. Ugyanezt a célt tűzte ki Instagramon is, ahol az oldalán nemcsak, hogy számos irodalmi és kulturális eseményt ajánl az emberek figyelmébe, de elindította a 30 nap 30 könyv sorozatát is, melyben egy hónapon keresztül minden nap elolvas egy könyvet és ír róla egy nagyon rövid kis ajánlót, a saját érzéseivel, élményeivel vegyítve. 
És hogy ez mekkora hatással van az emberekre? Nos, jelenleg már több mint tízezer fős követőtábora van az oldalnak, amely napról napra folyamatosan növekszik. Ha tehát valaki éppen két könyv között nem tudja mi legyen a következő, vagy csak szeretné egy kicsit kulturálisan elmélyíteni a nyaralásos- edzőtermis- kiskutyás posztoktól hemzsegő Instagram hírfolyamát, akkor annak teljes szívvel tudom ajánlani Ott Anna oldalát, és a 30 nap 30 könyv bejegyzéseit. Jó látni, hogy az irodalom képes utat törni magának, még a 21. század körülményei között is.

Forrás