Honnan a könyv?

Miközben a digitális forradalom minden nap átalakítja kicsit a világot, a hazai könyvpiac – úgy tűnik – szilárdan őrzi konzervatív szellemiségét. Legalább is ez derül ki abból a kutatásból, amelyről a Világgazdaság számolt be a minap. 

Kép forrása

A lap a Picodi smart-shopping platform felmérését ismertetve egyebek mellett arról számol be, hogy a magyarok többsége még mindig a könyvesboltot részesíti előnyben, ha könyvet akar venni.  Persze a webáruházak könyvforgalma is egyre növekszik Magyarországon, a többség mégis inkább a hagyományos könyvesboltokban szeret böngészgetni. 
Mondjuk, ezt megértjük. Kevés boldogabb óra van, mint, amit a könyvesboltban tölthet az ember… Hasonlóan gondolja ezt polgártársaink többsége. Csaknem hetven százalék úgy véli, olvasnivalóért a   könyvesboltokat kell felkeresni. Érdekes, hogy a könyvtári kölcsönzés csak a magyarok kilenc százalékának jut eszébe, és még érdekesebb, hogy van egy százaléknyi honfitársunk, aki a barátaitól, ismerőseitől kéri kölcsön olvasnivalóit. 
De, ha már technikai újításokkal kezdtük, folytassuk is azokkal. Noha a hangoskönyvek világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, Magyarországon a digitális vagy CD formátumban megjelenő hangoskönyveknek alig van piaca. Vásárlási arányuk mindössze egy százalékra tehető.
A megkérdezettek huszonkét százaléka válaszolta azt, hogy nem nagyon olvas, illetve nem érdeklik a könyvek. Ami egyúttal azt is jelenti, hogy csaknem nyolcvan százaléknyi többségben vannak az olvasók. 
Arra a kérdésre, hogy vásárolt-e az elmúlt egy évben könyvet, a nők hetvenhat, a férfiak hatvannégy százaléka válaszolt igennel. És a rendszeresen olvasók nagyjából harmada vásárol havonta vagy annál is gyakrabban könyveket. A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók többsége, nyolcvannyolc százaléka elégedett a hazai könyvpiac kínálatával. 
Nincs is azzal semmi baj.