Az újságíró margarétás gyilkosa

Amikor az író fantáziája és az újságíró alapossága egyesül, akkor egy eredeti, valóságos és sokkoló pszichológiai thriller születik. Legalábbis Julia Heaberlin-nél, akinek a minap jelent meg magyarul is sikeres Véres margaréták című kötete.

Lélek és bűn

Az amerikai Julia Heaberlin eredetileg rendkívül sikeres újságíró volt, mielőtt író lett. A The Fort Worth Star-Telegram főszerkesztőjeként még díjakat is nyert. Sikerességétől függetlenül mégis mindig író akart lenni, ezért úgy döntött, hogy otthagyja állását és kizárólag írónak áll. Ehhez még egy kreatív író-tanfolyamra is beiratkozott.
Végül odáig jutott, hogy már a harmadik regénye is megjelent, melynek témája a pszichológia és a bűn. Munkája során ugyanis mindig is érdekelték a bűncselekmények, és azok hosszú távú hatásai. Ezt boncolgatja a hátborzongató pszicho-thriller, a Véres margaréta is, aminek megírását a fantáziája, a tehetsége és persze az újságíró énje is mind segítette.
Mint egy nyilatkozatban kifejtette: a Véres margarétákban a halálbüntetés lassú menetével, az élvonalbeli kriminalisztikával, a pszichológiai traumával és az emlékezetvesztéssel foglalkozik. Úgy látja, hogy ez eddig a legjobb regénye, melyben az írói hangja az újságírói tapasztalataival egyesül.

Kutatás és történet
Heaberlin új regénye megírásához alapos kutatómunkát végzett: egy korábbi interjúalanyát, a DNS szakértő, Ronda Roby-t is alaposan kikérdezte, majd a könyv egyik karakterét róla mintázta. Emellett pszichológussal is konzultált, de még egy elítélttel is kapcsolatba lépett, aki tizennyolc évig ült ártatlanul börtönben. Ráadásként egy ítélet-végrehajtáson is részt vett a halálsoron. Ezekből az élményekből és tapasztatokból született meg a Véres margaréták, amely a kiadó szerint „egy rendkívül eredeti és sokkoló pszichológiai thriller, amely mesterien adagolja a feszültséget, miközben a jelen és a múlt eseményei között egyensúlyoz. Egy nő története, aki az idővel versenyt futva próbálja megfejteni saját rémisztő emlékeit, mielőtt a gyilkos újra lecsapna rá.”
Lenyűgöző erénye a kötetnek, hogy mindvégig bizonytalanságban tartja olvasóit, tökéletesen kiszámíthatatlan, lezárásaként pedig meghökkentő fordulatot kínál. Ugyanakkor az is tény, hogy a szerző a főszereplőre koncentrál, s így a többiekről szinte semmit nem tudhatunk meg. Szinte elvesznek a történet sodrásában. Persze ettől még bizonyára nem volt haszontalan a sok kutatómunka…

Fájdalmas titok
A történet főszereplője Tessa Cartwright, akit tizenhat éves korában egy texasi mezőn, egy félig kiásott sírban találnak éppen csak életben. Mellette egy másik fiatal lány holtteste hever. Arra, hogy mi történt velük, nem emlékszik később sem. A média azonban úgy kezdi emlegetni, mint az egyetlen életben maradt Margarétát. A gyilkos ugyanis mindig nagy margarétamezőkön szabadult meg az áldozataitól, akit Tessa megtalálása után sikerült elfogni. Legalábbis mindenki ezt hitte…
Tizennyolc évvel a brutális gyilkosságok után Tessa hétköznapjait éli egyedülálló anyaként tizenéves lányával. Közben az elítélt gyilkos kivégzésre vár, de továbbra is ártatlannak vallja magát. Éppen ezért végül egy csapat elszánt texasi ügyvéd előveszi ügyét, hogy újra megvizsgálják egy elismert törvényszéki elemzővel a bizonyítékokat. Mindezen felül Tessát is felkeresik, hogy hipnózissal megpróbálják előhozni emlékeit. Azt viszont senki sem tudja, hogy közben Tessa egy fájdalmas titkot rejteget: valaki ugyanis évek óta margarétákat ültet a kertjébe…