A filmek császárnéja Párizsban indult útnak

Az 1938-ban született és 1982-ben elhunyt Romy Schneider színésznő élete, pályafutása legalább olyan fordulatos és különleges volt, mint azoké, akiket a filmvásznon megformált. Michelle Marly Romy és Párizs fényei a rendkívüli tehetségű Schneider karrierje kulcsfontosságú korszakáról írt egyszerre romantikus és egyszerre dokumentarista jellegű regényt.


Kép forrása

Ha nem találnánk megfelelő illusztrációt a bájos szóra, akkor feltétlenül nézzük meg Romy Schneider legelső filmjei bármelyikét, így például a Viktória – Egy királylány gyermekkora, vagy Sissi – A magyarok királynéja, vagy Sissi – Az ifjú császárné, netán a Sissi – A sorsdöntő évek című opuszokat. Ezek fémjelezte korszak előzte meg azt a periódust, melyről Michelle Marly ír a Romy és Párizs fényei című könyvében.

Romy Schneider, minden különösebb képzettség nélkül vágott bele a filmezésbe és pusztán megejtő külseje és színész anyjától és apjától megörökölt, születetten viselt tehetsége predesztináltan arra, hogy már tizenöt évesen népszerű legyen egy filmszerepben. Mire Romy Párizsba ér, már letette a királylányos, császárnés korszakát és az igazi filmművészet felé akart fordulni.

A regény olyan ritka, pikáns, romantikus és kiváltságos filmtörténeti időszakba enged bepillantást, amikor két olyan, a pályája elején máris világsztár színész talál egymásra, mint Alain Delon és Romy Schneider. A két gigász 1958-ban habarodott egymásba a Christine című dráma forgatásakor. Ettől fogva lettek először a bulvárlapok által is felkapott szerelmes sztár-pár, majd maradtak később szakításuk után is örök barátok, kollégák. A regény egy igazi vágyálom beteljesülése, ahogy a fiatal színésznővel azonosuló olvasó hölgyek az oldalakon szinte átélhetik, ahogy a korabeli „világ fővárosában”, a csillogás, a fényűzés, a pompa, a luxus, a hírességek, a művészetek és a felszabadultság központjában a korszak fiatal celebje, Alain Delon beleszeret, majd 1959-ben el is jegyzi Schneidert, s ha ez még nem lenne elég, megkezdik a közös munkát. A karrier, Párizs és persze főleg Delon miatt a fiatal színésznő otthagyta Németországot, hogy a francia főváros élete színtere legyen. A regényben ugyancsak feltűnik e korszak jelentős olasz rendezője, Luchino Visconti, valamint Coco Chanel, a divatguru, s mindketten azon dolgoznak, hogy Romy Schneiderből a lehető legtöbbet kihozzák. A kötet a 20. század egyik legvitatottabb európai színésznője karrierjének legreménytelibb korszakát mutatja, mely később, rendkívül gazdag pályafutása alapját jelentette, melynek köszönhetően, a párizsi szárbaszökkenést követően rangos rendezők irányításával még közel ötven filmes produkcióban kapott szerepet.