Mars a Marsra!
A valamelyest ellentmondó, illetve nem egészen közérthető hírek, információk miatt még nem állítom biztosan, hogy a most gyerekkorban lévő Földlakók megérik, hogy valaki közülük a valóságban is a Marsra lép. A bolygóközi utazás reményében, az érdekfeszítő ismeretterjesztés miatt készült el az Irány a Mars – Hogy döntesz? című gyerekkönyv. Philippe Nessmann kötete merész és okos kiadvány, mely tulajdonképpen mindent a jövőre bíz.
Kép forrása
Úgy is fogalmazhatunk, hogy amikor az emberiség arról álmodik, hogy elrajtol a Föld nevű bolygótól és más bolygók felé veszi a felfedezői irányt, akkor gyermekkort éli újra. A gyermeki fantázia határtalan, felszabadult, okos, őszinte és hasznos, tehát minden olyan tulajdonság, amire szükség van ahhoz, hogy a tudomány és a technika fejlődése ötletes és különleges legyen. Nem tévedett tehát Philippe Nessmann francia tudós, író, amikor gyerekeknek állította össze Irány a Mars – Hogy döntesz? című könyvét. Vélhető ugyanis, hogy ez az az olvasói réteg, amely képzeletében és álmodozói elszántságában nincs korlátozva, s ezért a marsi kalandra termett. A felfedezőkönyv ugyanakkor nagy részben nem tartalmaz semmi olyat, mellyel ne találkoztak volna a kicsik és nagyok a 60-as évek óta tartó „űrhajós-kultusz” kínálta regények, filmek, képregények kínálatából. Ami azonban plusz, hogy ezúttal a vállalkozó- és játékos kedvűek egy marsi expedíción kell részt vegyenek, mely többet jelent, mint a hagyományos szerepjátékok vagy mesekönyvek, mivel a szerző az olvasókra bízza, hogy milyen sorrendben következzenek egymás után a fejezetek.
A játékos feladatkönyv az alapos felkészültségéről híres Nessmann sokadik könyve. A tudós, író számos könyvet és dokumentumfilmet írt és rendezett már fiatalok számára. Művei középpontjában zömében a tudomány áll, de emellett fő témája a művészettörténet. Az ezredforduló óta kiadott, diákoknak szóló írásaiban többek között a felfedezésekről, találmányokról, a fizika legalapvetőbb tényezőiről olvashatunk.
Kép forrása
Úgy is fogalmazhatunk, hogy amikor az emberiség arról álmodik, hogy elrajtol a Föld nevű bolygótól és más bolygók felé veszi a felfedezői irányt, akkor gyermekkort éli újra. A gyermeki fantázia határtalan, felszabadult, okos, őszinte és hasznos, tehát minden olyan tulajdonság, amire szükség van ahhoz, hogy a tudomány és a technika fejlődése ötletes és különleges legyen. Nem tévedett tehát Philippe Nessmann francia tudós, író, amikor gyerekeknek állította össze Irány a Mars – Hogy döntesz? című könyvét. Vélhető ugyanis, hogy ez az az olvasói réteg, amely képzeletében és álmodozói elszántságában nincs korlátozva, s ezért a marsi kalandra termett. A felfedezőkönyv ugyanakkor nagy részben nem tartalmaz semmi olyat, mellyel ne találkoztak volna a kicsik és nagyok a 60-as évek óta tartó „űrhajós-kultusz” kínálta regények, filmek, képregények kínálatából. Ami azonban plusz, hogy ezúttal a vállalkozó- és játékos kedvűek egy marsi expedíción kell részt vegyenek, mely többet jelent, mint a hagyományos szerepjátékok vagy mesekönyvek, mivel a szerző az olvasókra bízza, hogy milyen sorrendben következzenek egymás után a fejezetek.
A játékos feladatkönyv az alapos felkészültségéről híres Nessmann sokadik könyve. A tudós, író számos könyvet és dokumentumfilmet írt és rendezett már fiatalok számára. Művei középpontjában zömében a tudomány áll, de emellett fő témája a művészettörténet. Az ezredforduló óta kiadott, diákoknak szóló írásaiban többek között a felfedezésekről, találmányokról, a fizika legalapvetőbb tényezőiről olvashatunk.
Egypercesek

Jókai Mór hagyatéka a digitális térben
Szabadon elérhetőek a Jókaihoz kapcsolódó műtárgyak
Könyvtári rendszerünk lelke
A hírekkel ellentétben az olvasás, a könyv egyáltalán nincs válságban ma Magyarországon
Boncasztalon a Hail Mary küldetés
Az űrutazás első ötletétől az utolsó esélyt jelentő misszióig