Láthatatlan filmtörténet
Neves filmes alkotók meg nem valósult forgatókönyvei olvashatók egy nemrég indult könyvsorozatban. A Láthatatlan filmtörténet című széria egyik friss kötetében Sára Sándor két ilyen munkája szerepel.

Kép forrása
„Nem megszokott, hogy a forgatókönyvek megjelenjenek, bár előfordul. Ezek a kötetek nyilvánvalóan nem fognak kiváltani általános érdeklődést, de egy szűkebb kör számára, akik a filmmel foglalkoznak, filmklubokba járnak, filmet tanítanak, érdekesek lehetnek” – fogalmazott Sára Sándor. Hozzá tette, ami nem valósult meg, az ugyanúgy része egy alkotó munkásságának, mint ami megvalósult.
A Magyar Nemzeti Filmarchívum és a Magyar Művészeti Akadémia közös könyvsorozatában most megjelent kötetben Sára Sándor és Dobai Péter közös munkája, a Dear India, illetve a Kardos Istvánnal együtt készült Transzszibériai álom olvasható. A Dear India Amrita Sher-Gil magyar-indiai festőnő életét dolgozza fel. Az irodalmi szöveg alapján, indiai-magyar koprodukcióban készült mozi végül azért nem valósulhatott meg, mert míg az indiai fél állta a költségek felét, a másik felét sajnos nem tudták Magyarországon összeszedni az alkotók.
A Transzszibériai álom inkább technikai jellegű forgatókönyv, amely egy tragikus gulágtörténetet idéz meg. A témáról ugyan sok dokumentumfilm készült, de Sára azért akart játékfilmet készíteni, mert az külföldön is be lehetett volna mutatni – magyarázta az alkotó.
Megjegyezte, hogy a magyar filmek forgatókönyveit a filmtudományi intézet tárolja, ott ezek elérhetőek.
A Láthatatlan filmtörténet című sorozat másik, most megjelent kötete Szőts István Tetemrehívás című forgatókönyve.

Kép forrása
„Nem megszokott, hogy a forgatókönyvek megjelenjenek, bár előfordul. Ezek a kötetek nyilvánvalóan nem fognak kiváltani általános érdeklődést, de egy szűkebb kör számára, akik a filmmel foglalkoznak, filmklubokba járnak, filmet tanítanak, érdekesek lehetnek” – fogalmazott Sára Sándor. Hozzá tette, ami nem valósult meg, az ugyanúgy része egy alkotó munkásságának, mint ami megvalósult.
A Magyar Nemzeti Filmarchívum és a Magyar Művészeti Akadémia közös könyvsorozatában most megjelent kötetben Sára Sándor és Dobai Péter közös munkája, a Dear India, illetve a Kardos Istvánnal együtt készült Transzszibériai álom olvasható. A Dear India Amrita Sher-Gil magyar-indiai festőnő életét dolgozza fel. Az irodalmi szöveg alapján, indiai-magyar koprodukcióban készült mozi végül azért nem valósulhatott meg, mert míg az indiai fél állta a költségek felét, a másik felét sajnos nem tudták Magyarországon összeszedni az alkotók.
A Transzszibériai álom inkább technikai jellegű forgatókönyv, amely egy tragikus gulágtörténetet idéz meg. A témáról ugyan sok dokumentumfilm készült, de Sára azért akart játékfilmet készíteni, mert az külföldön is be lehetett volna mutatni – magyarázta az alkotó.
Megjegyezte, hogy a magyar filmek forgatókönyveit a filmtudományi intézet tárolja, ott ezek elérhetőek.
A Láthatatlan filmtörténet című sorozat másik, most megjelent kötete Szőts István Tetemrehívás című forgatókönyve.
Egypercesek

Jókai Mór hagyatéka a digitális térben
Szabadon elérhetőek a Jókaihoz kapcsolódó műtárgyak
Könyvtári rendszerünk lelke
A hírekkel ellentétben az olvasás, a könyv egyáltalán nincs válságban ma Magyarországon
Boncasztalon a Hail Mary küldetés
Az űrutazás első ötletétől az utolsó esélyt jelentő misszióig