A kilencedik művészet
Néhány évtizede még a kultúrából kiátkozott, giccses gyermetegség volt, ma pedig a kilencedik művészetként kap helyet az Országos Széchényi Könyvtár Dísztermében. A könyvtár – együttműködve a Magyar Képregény Szövetséggel – kiállításon mutatja be a magyar képregény történetét. A tárlat nemcsak a képregényre mint önálló művészeti formára és az önkifejezés egyik lehetséges módjára hívja fel a figyelmet, hanem a képregényes adaptációkra és az ezek alapjául szolgáló magyar irodalmi művekre is.

Kép forrása
A nemzeti könyvtár összefoglalója azt írja a május 14-én nyíló kiállítás kapcsán, hogy a képregény olyan önálló műfaj, amely sajátos formanyelve révén még azt a jogot is kivívta magának, hogy a kilencedik művészetként emlegessék. Bár többféle elmélet létezik arról, hogy mikortól beszélhetünk képregényről, és arról is, hogy mit nevezhetünk egyáltalán képregénynek, az irodalommal való kapcsolata tagadhatatlan. Különösen így van ez a műfaj magyar vonatkozásait illetően. A hamarosan megnyíló kiállítás célja is az, hogy megmutassa, milyen a jó képregény, bemutassa a mestereket, betekintést nyújtson, mennyi munkával is készül egy efféle képsorozat, egyben rálátást adjon, hogy hol és hogyan jelenik meg műfaj.
Amikor azonban a hol és hogyan kérdése fölmerül, nem megkerülhető például a Füles újság, s annak klasszikus irodalmi adaptációra épülő, magyar „szocialista” képregény.
A tárlaton a kortárs grafikusok munkái mellett olyan legendás rajzolók eredeti alkotásai is láthatók, mint Korcsmáros Pál vagy Zórád Ernő. Ezzel párhuzamosan a magyar irodalom kiemelkedő alkotásainak különleges, illusztrált kiadásai is megtekinthetők.
A szervezők több érdekességet is ígérnek. Kiderül például, mi köze Pulitzer Józsefnek a legnagyobb showman, P. T Barnumhoz, ki javította ki Jókai kiadott művét az író kérésére, mit keres egy Karinthyról készült fénykép a képregény-kiállításon, melyik az a híres magyar író, aki Krúdy müncheni kiadású Ál-Petőfijét ajánlotta az olvasóknak 1978-ban…
A kilencedik művészet ikonjai Magyarországon című tárlat megtekinthető lesz 2018. május 14–2018. július 26. között az Országos Széchényi Könyvtárban (Budapest, Budavári palota, „F” épület).

Kép forrása
A nemzeti könyvtár összefoglalója azt írja a május 14-én nyíló kiállítás kapcsán, hogy a képregény olyan önálló műfaj, amely sajátos formanyelve révén még azt a jogot is kivívta magának, hogy a kilencedik művészetként emlegessék. Bár többféle elmélet létezik arról, hogy mikortól beszélhetünk képregényről, és arról is, hogy mit nevezhetünk egyáltalán képregénynek, az irodalommal való kapcsolata tagadhatatlan. Különösen így van ez a műfaj magyar vonatkozásait illetően. A hamarosan megnyíló kiállítás célja is az, hogy megmutassa, milyen a jó képregény, bemutassa a mestereket, betekintést nyújtson, mennyi munkával is készül egy efféle képsorozat, egyben rálátást adjon, hogy hol és hogyan jelenik meg műfaj.
Amikor azonban a hol és hogyan kérdése fölmerül, nem megkerülhető például a Füles újság, s annak klasszikus irodalmi adaptációra épülő, magyar „szocialista” képregény.
A tárlaton a kortárs grafikusok munkái mellett olyan legendás rajzolók eredeti alkotásai is láthatók, mint Korcsmáros Pál vagy Zórád Ernő. Ezzel párhuzamosan a magyar irodalom kiemelkedő alkotásainak különleges, illusztrált kiadásai is megtekinthetők.
A szervezők több érdekességet is ígérnek. Kiderül például, mi köze Pulitzer Józsefnek a legnagyobb showman, P. T Barnumhoz, ki javította ki Jókai kiadott művét az író kérésére, mit keres egy Karinthyról készült fénykép a képregény-kiállításon, melyik az a híres magyar író, aki Krúdy müncheni kiadású Ál-Petőfijét ajánlotta az olvasóknak 1978-ban…
A kilencedik művészet ikonjai Magyarországon című tárlat megtekinthető lesz 2018. május 14–2018. július 26. között az Országos Széchényi Könyvtárban (Budapest, Budavári palota, „F” épület).
Egypercesek

Olvasni jó, és hallgatni is!
Hiánypótló gyerekirodalmi műsor indul a radiocafén
Könyvtolvajok Hollandiában
Grúz bűnszervezet lopja az európai könyvtárak értékes könyveit
Felbecsülhetetlen kincsre bukkantak
A könyvtár nem is tudta, milyen érték lapul a tárolóban