Fájdalmak, beteljesülések balerinái
„Táplálkozás, súlyproblémák, szerelem és csalódás a színház falain belül, anyaság, terhesség, sérülések.” Tömören ezzel a témalistával foglalja össze új könyvének tartalmát Czank Lívia. A függöny mögött című kötet a balett világába vezeti el az olvasót, abba a közönség által misztikusnak és érthetetlennek látott szférába, melyről alig született dokumentum-, illetve riportigényű könyv. Mostanáig.

Kép forrása
A balett világának hiteles bemutatását ezúttal a filmművészet segítette, ugyanis 2010-ben Darren Aronofsky rendező elkészítette a Fekete hattyú című alkotását. A film megrázó erővel ábrázolja a balett belső világát, azokat az árnyoldalakat, melyek a baletttáncosok sorsát jelentősen meghatározzák és amelyek valóban a bevezetőben soroltakkal írhatók le tömören. A most ajánlott munka teljes címén: A függöny mögött – A balett titkos világa természetesen abból az érzésből született, hogy Czank Lívia nagyon megszerette a balettet, de miután pár éve a fővárosba költözött és ott rendszeresen tekintette meg a különböző klasszikus és modern balett darabokat, eldöntötte, hogy riportkönyvet ír a témáról. Kétségtelen, hogy az elmúlt évtizedben jelentősen nőtt a balett iránti érdeklődés, Aronofsky filmje is csupán ezt a hullámot lovagolta meg, Czank pedig a magyar balettszíntér belsejében vizsgálódva készítette el alapos, sok mindenre kiterjedő, tabudöngető és – kis túlzással – leleplező erejű könyvét.
A szerző jól ismeri az olvasókat, tudja, hogy mi az a sok titok, amire kíváncsiak. És hát igen, a kényes témák: a próbákkal, edzésekkel járó testi gyötrelmek elviselése, a magánélet és a művészeti élet súrlódásaiból adódó problémák, csak, hogy a két legnagyobb területet idézzük a kötetből. A balerinákkal készített interjúkat, mint rutinos újságíró készítette Czank Lívia, aki 2009-től dolgozik különböző magazinoknak, hasonló érzékenységet igénylő témákon. A balerinák vallomásaiból pedig egy egyszerre fájdalmakkal, lemondással, áldozatokkal és gyönyörrel, beteljesüléssel és dicsőséggel teli világ képe rajzolódik ki, egy olyan eddig titkos terület, melyről a szakmai körök belül élőkön kívül senki nem tudott.

Kép forrása
A balett világának hiteles bemutatását ezúttal a filmművészet segítette, ugyanis 2010-ben Darren Aronofsky rendező elkészítette a Fekete hattyú című alkotását. A film megrázó erővel ábrázolja a balett belső világát, azokat az árnyoldalakat, melyek a baletttáncosok sorsát jelentősen meghatározzák és amelyek valóban a bevezetőben soroltakkal írhatók le tömören. A most ajánlott munka teljes címén: A függöny mögött – A balett titkos világa természetesen abból az érzésből született, hogy Czank Lívia nagyon megszerette a balettet, de miután pár éve a fővárosba költözött és ott rendszeresen tekintette meg a különböző klasszikus és modern balett darabokat, eldöntötte, hogy riportkönyvet ír a témáról. Kétségtelen, hogy az elmúlt évtizedben jelentősen nőtt a balett iránti érdeklődés, Aronofsky filmje is csupán ezt a hullámot lovagolta meg, Czank pedig a magyar balettszíntér belsejében vizsgálódva készítette el alapos, sok mindenre kiterjedő, tabudöngető és – kis túlzással – leleplező erejű könyvét.
A szerző jól ismeri az olvasókat, tudja, hogy mi az a sok titok, amire kíváncsiak. És hát igen, a kényes témák: a próbákkal, edzésekkel járó testi gyötrelmek elviselése, a magánélet és a művészeti élet súrlódásaiból adódó problémák, csak, hogy a két legnagyobb területet idézzük a kötetből. A balerinákkal készített interjúkat, mint rutinos újságíró készítette Czank Lívia, aki 2009-től dolgozik különböző magazinoknak, hasonló érzékenységet igénylő témákon. A balerinák vallomásaiból pedig egy egyszerre fájdalmakkal, lemondással, áldozatokkal és gyönyörrel, beteljesüléssel és dicsőséggel teli világ képe rajzolódik ki, egy olyan eddig titkos terület, melyről a szakmai körök belül élőkön kívül senki nem tudott.
Egypercesek

Jókai Mór hagyatéka a digitális térben
Szabadon elérhetőek a Jókaihoz kapcsolódó műtárgyak
Könyvtári rendszerünk lelke
A hírekkel ellentétben az olvasás, a könyv egyáltalán nincs válságban ma Magyarországon
Boncasztalon a Hail Mary küldetés
Az űrutazás első ötletétől az utolsó esélyt jelentő misszióig