A Mesebeszédről vitáznak
Konferenciát rendeznek Kortárs gyerekirodalom a mai magyar iskolában címmel a fővárosi Petőfi Irodalmi Múzeumban.

Kép forrása
A szervezők közleménye szerint a tanácskozáson általános és középiskolai tanárok, könyvtárpedagógusok, kritikusok és irodalomtörténészek beszélnek a kortárs gyerekirodalommal kapcsolatos iskolai tapasztalatokról, valamint arról, hogyan lehet a kortárs gyerek-, ifjúsági és fiatal felnőtt irodalmat bevinni az irodalomórákra. Téma lesz az is, hogy az irodalomtanítás mellett mi minden másra is használhatók a hat és tizennyolc éveseknek szóló kortárs irodalmi szövegek.
A PIM, a Magyar Gyerekkönyv Fórum (HUBBY) és a Károli Gáspár Református Egyetem (KRE) Gyerek- és Ifjúsági Irodalmi Kutatócsoportja által közösen szervezett tanácskozás felvezetéseként csütörtökön délután az érdeklődők Csörsz Katalin, Hantos Násfa és Helmich Katalin vezetésével Lackfi János és Ijjas Tamás A világ legrövidebb meséi című művéből készült múzeumpedagógiai foglalkozáson vehetnek részt a Mesemúzeumban. Ezt követően a Mesebeszéd című gyerekirodalmi tanulmánykötetről rendeznek kerekasztal beszélgetést Antal Nikolett, Harmath Artemisz és Németh Gábor Dávid részvételével.
Január 26-án, pénteken a PIM-ben folytatódik a program. Az egész napos konferencia előadásai igyekeznek a legszélesebb képet adni az irodalomoktatás megújításáért dolgozó tanároknak, szakembereknek, szülőknek a kortárs magyar és nem magyar gyerek- és ifjúsági irodalom iskolai jelenlétéről, a mintaként is követhető gyakorlatokról. Szó lesz az irodalomtanítás megújításának szükségességéről, valamint a meséről, mint iskolai terápiás lehetőségről is – áll a közleményben.

Kép forrása
A szervezők közleménye szerint a tanácskozáson általános és középiskolai tanárok, könyvtárpedagógusok, kritikusok és irodalomtörténészek beszélnek a kortárs gyerekirodalommal kapcsolatos iskolai tapasztalatokról, valamint arról, hogyan lehet a kortárs gyerek-, ifjúsági és fiatal felnőtt irodalmat bevinni az irodalomórákra. Téma lesz az is, hogy az irodalomtanítás mellett mi minden másra is használhatók a hat és tizennyolc éveseknek szóló kortárs irodalmi szövegek.
A PIM, a Magyar Gyerekkönyv Fórum (HUBBY) és a Károli Gáspár Református Egyetem (KRE) Gyerek- és Ifjúsági Irodalmi Kutatócsoportja által közösen szervezett tanácskozás felvezetéseként csütörtökön délután az érdeklődők Csörsz Katalin, Hantos Násfa és Helmich Katalin vezetésével Lackfi János és Ijjas Tamás A világ legrövidebb meséi című művéből készült múzeumpedagógiai foglalkozáson vehetnek részt a Mesemúzeumban. Ezt követően a Mesebeszéd című gyerekirodalmi tanulmánykötetről rendeznek kerekasztal beszélgetést Antal Nikolett, Harmath Artemisz és Németh Gábor Dávid részvételével.
Január 26-án, pénteken a PIM-ben folytatódik a program. Az egész napos konferencia előadásai igyekeznek a legszélesebb képet adni az irodalomoktatás megújításáért dolgozó tanároknak, szakembereknek, szülőknek a kortárs magyar és nem magyar gyerek- és ifjúsági irodalom iskolai jelenlétéről, a mintaként is követhető gyakorlatokról. Szó lesz az irodalomtanítás megújításának szükségességéről, valamint a meséről, mint iskolai terápiás lehetőségről is – áll a közleményben.
Egypercesek

Jókai Mór hagyatéka a digitális térben
Szabadon elérhetőek a Jókaihoz kapcsolódó műtárgyak
Könyvtári rendszerünk lelke
A hírekkel ellentétben az olvasás, a könyv egyáltalán nincs válságban ma Magyarországon
Boncasztalon a Hail Mary küldetés
Az űrutazás első ötletétől az utolsó esélyt jelentő misszióig