Túl sok a fehér szerző
Felülvizsgálja a Cambridge-i Egyetem az angol irodalmi szak tanmenetét, miután egy diákszervezet képviselője több, az etnikai kisebbségek közül kikerülő szerző megjelentetésére szólította fel az egyetem vezetését – írja a Cambridge News.

Kép forrása
Egyre többször lehet hallani, olvasni az angol és amerikai egyetemeken tomboló antirasszista mozgalmakról, melyek egyike ez alkalommal a Cambridge-i Egyetemen oktatott angol irodalomat vette célba.
Az egyik diákszerervezet képviselője nyílt levelet írt az angol irodalmi tanszéknek, azt kérve, hogy az „dekolonizálja” az angol szakot. A levélíró kifogásolja, hogy a tanított szerzők között többségben vannak a fehér, férfi írók, még a „posztkoloniális tanulmányok” területén is. A kezdeményezést százötven diák támogatta, akik úgy érvelnek: „Cambridge-i angol szak már túlságosan régóta képviseli azt a »hagyományos« és »kanonizált« megközelítést, mely a fehér, férfi szerzőket helyezi előtérbe a többiekkel szemben”. Hozzáteszik, azt sem hagyhatják szó nélkül, hogy a jelenlegi tanterv „az intézményesített rasszizmus fenntartásának kockázatát” hordozza.
Az angol tanszék vezetése beleegyezett, hogy megvitatja a diákszervezet javaslatait. Emellett az ominózus nyílt levelet a Twitteren is közzétettek, hozzá fűzve, hogy „a tudományos párbeszéd a posztkoloniális irodalmat illetően még nagyon korai szakaszban jár”.
Amit akár úgy is értelmezhetünk, szeretnék, ha a hallgatók megértenék: nem azért foglalkoznak fehér férfiakkal az irodalomórán, mert rasszisták, hanem azért, mert az angol irodalomtörténetből egyszerűen hiányoznak a színesbőrű alkotók. Anglia nem volt mindig olyan sokszínű, mint most. S ezt a tanulók közül százötvenen bizonyosan nem tudják.

Kép forrása
Egyre többször lehet hallani, olvasni az angol és amerikai egyetemeken tomboló antirasszista mozgalmakról, melyek egyike ez alkalommal a Cambridge-i Egyetemen oktatott angol irodalomat vette célba.
Az egyik diákszerervezet képviselője nyílt levelet írt az angol irodalmi tanszéknek, azt kérve, hogy az „dekolonizálja” az angol szakot. A levélíró kifogásolja, hogy a tanított szerzők között többségben vannak a fehér, férfi írók, még a „posztkoloniális tanulmányok” területén is. A kezdeményezést százötven diák támogatta, akik úgy érvelnek: „Cambridge-i angol szak már túlságosan régóta képviseli azt a »hagyományos« és »kanonizált« megközelítést, mely a fehér, férfi szerzőket helyezi előtérbe a többiekkel szemben”. Hozzáteszik, azt sem hagyhatják szó nélkül, hogy a jelenlegi tanterv „az intézményesített rasszizmus fenntartásának kockázatát” hordozza.
Az angol tanszék vezetése beleegyezett, hogy megvitatja a diákszervezet javaslatait. Emellett az ominózus nyílt levelet a Twitteren is közzétettek, hozzá fűzve, hogy „a tudományos párbeszéd a posztkoloniális irodalmat illetően még nagyon korai szakaszban jár”.
Amit akár úgy is értelmezhetünk, szeretnék, ha a hallgatók megértenék: nem azért foglalkoznak fehér férfiakkal az irodalomórán, mert rasszisták, hanem azért, mert az angol irodalomtörténetből egyszerűen hiányoznak a színesbőrű alkotók. Anglia nem volt mindig olyan sokszínű, mint most. S ezt a tanulók közül százötvenen bizonyosan nem tudják.
Egypercesek

Jókai Mór hagyatéka a digitális térben
Szabadon elérhetőek a Jókaihoz kapcsolódó műtárgyak
Könyvtári rendszerünk lelke
A hírekkel ellentétben az olvasás, a könyv egyáltalán nincs válságban ma Magyarországon
Boncasztalon a Hail Mary küldetés
Az űrutazás első ötletétől az utolsó esélyt jelentő misszióig