Egy másik dimenzióra nyíló ajtó
Peter Clines 14 című thrillerjében egy egyre terebélyesedő magánéleti káosz közepette kínálkozó lehetőség adja a kiindulópontot. A főhős lecsap az olcsó albérletre és beköltözik. Nem is sejtve, hogy ezzel élete legrosszabb döntését hozta meg. Ugyanis a társasház, ahol kecót bérelt, egy furcsa, különös építmény, melyben minden lakásnak vannak rejtélyei, mégpedig halálosak.

Nem mellesleg jelzem, hogy éppen fellendülőben van a magyar ingatlanpiac, amire utal, hogy iszonyatosan felmentek a pár éve még alacsony árak. Drága lett az új építésű lakás, de csilliárd áron mennek a bérlemények is. Peter Clines (mely név akár lehetne ’kliens’ is) sztorijában egy egész társasház válik a rejtélyek labirintusává. Pedig a ház elsőre rendkívül kecsegtető, már ami a bérlőkre háruló költségeket illeti. Nate, az élete kátyújából éppen kikecmeregni szándékozó főhős, munka, barátnő és túlzott életkedv híján úgy dönt, kihasználja a kínálkozó jó alkalmat és bebútoroz. Aztán lassan, de biztosan jönnek az első fura jelenségek, az első szürreális élmények. De Nate nem adja fel és körbevizslat az épület többi lakásánál, ismerkedik a többi lakójával. Kiderül, hogy másoknál is tapasztalnak meglepő dolgokat. Mielőtt a kedves olvasó konkrétumért kiált, elárulom, hogy ajánlóm elején jelzett thriller műfaj később átcsap sci-fibe, ugyanis a Nate és lakótársai által bérelt épület egy adott fordulóponton az űr végtelenjébe kerül (ha csak nem volt már ott eredetileg is). A történet központi eleme természetesen a címbéli 14-es számhoz kapcsolódik, ezen számú ajtó mögött bújik meg ugyanis a história megfejtése, avagy a rettenet, vagyis egy másik dimenzió, s annak szörnye. De hát már Jim Morrison kedvenc zenekara, a The Doors óta tudjuk, hogy nincs félelmetesebb, mint egy bezárt ajtó, amit ki kéne nyitnunk. De persze nagyon félünk és nem nagyon merjük. Vagyis nagyon nem.

Nem mellesleg jelzem, hogy éppen fellendülőben van a magyar ingatlanpiac, amire utal, hogy iszonyatosan felmentek a pár éve még alacsony árak. Drága lett az új építésű lakás, de csilliárd áron mennek a bérlemények is. Peter Clines (mely név akár lehetne ’kliens’ is) sztorijában egy egész társasház válik a rejtélyek labirintusává. Pedig a ház elsőre rendkívül kecsegtető, már ami a bérlőkre háruló költségeket illeti. Nate, az élete kátyújából éppen kikecmeregni szándékozó főhős, munka, barátnő és túlzott életkedv híján úgy dönt, kihasználja a kínálkozó jó alkalmat és bebútoroz. Aztán lassan, de biztosan jönnek az első fura jelenségek, az első szürreális élmények. De Nate nem adja fel és körbevizslat az épület többi lakásánál, ismerkedik a többi lakójával. Kiderül, hogy másoknál is tapasztalnak meglepő dolgokat. Mielőtt a kedves olvasó konkrétumért kiált, elárulom, hogy ajánlóm elején jelzett thriller műfaj később átcsap sci-fibe, ugyanis a Nate és lakótársai által bérelt épület egy adott fordulóponton az űr végtelenjébe kerül (ha csak nem volt már ott eredetileg is). A történet központi eleme természetesen a címbéli 14-es számhoz kapcsolódik, ezen számú ajtó mögött bújik meg ugyanis a história megfejtése, avagy a rettenet, vagyis egy másik dimenzió, s annak szörnye. De hát már Jim Morrison kedvenc zenekara, a The Doors óta tudjuk, hogy nincs félelmetesebb, mint egy bezárt ajtó, amit ki kéne nyitnunk. De persze nagyon félünk és nem nagyon merjük. Vagyis nagyon nem.
Egypercesek

Fesztivál ünnepli a fordításirodalmat
Fordítói párbaj segít betekinteni a nyelvi kreativitás szépségeibe
A digitális világban felnőtt szülők nem értik az olvasás örömét
A legtöbb fiatal szülő nem szeret felolvasni a gyerekének, derül ki egy angol felmérésből
Az írónőt nem érdekli, ki mit írt alá
Folytatódik az eltörlés-hiszti J. K. Rowling körül