Egy másik dimenzióra nyíló ajtó

Peter Clines 14 című thrillerjében egy egyre terebélyesedő magánéleti káosz közepette kínálkozó lehetőség adja a kiindulópontot. A főhős lecsap az olcsó albérletre és beköltözik. Nem is sejtve, hogy ezzel élete legrosszabb döntését hozta meg. Ugyanis a társasház, ahol kecót bérelt, egy furcsa, különös építmény, melyben minden lakásnak vannak rejtélyei, mégpedig halálosak.  

Nem mellesleg jelzem, hogy éppen fellendülőben van a magyar ingatlanpiac, amire utal, hogy iszonyatosan felmentek a pár éve még alacsony árak. Drága lett az új építésű lakás, de csilliárd áron mennek a bérlemények is. Peter Clines (mely név akár lehetne ’kliens’ is) sztorijában egy egész társasház válik a rejtélyek labirintusává. Pedig a ház elsőre rendkívül kecsegtető, már ami a bérlőkre háruló költségeket illeti. Nate, az élete kátyújából éppen kikecmeregni szándékozó főhős, munka, barátnő és túlzott életkedv híján úgy dönt, kihasználja a kínálkozó jó alkalmat és bebútoroz. Aztán lassan, de biztosan jönnek az első fura jelenségek, az első szürreális élmények. De Nate nem adja fel és körbevizslat az épület többi lakásánál, ismerkedik a többi lakójával. Kiderül, hogy másoknál is tapasztalnak meglepő dolgokat. Mielőtt a kedves olvasó konkrétumért kiált, elárulom, hogy ajánlóm elején jelzett thriller műfaj később átcsap sci-fibe, ugyanis a Nate és lakótársai által bérelt épület egy adott fordulóponton az űr végtelenjébe kerül (ha csak nem volt már ott eredetileg is). A történet központi eleme természetesen a címbéli 14-es számhoz kapcsolódik, ezen számú ajtó mögött bújik meg ugyanis a história megfejtése, avagy a rettenet, vagyis egy másik dimenzió, s annak szörnye. De hát már Jim Morrison kedvenc zenekara, a The Doors óta tudjuk, hogy nincs félelmetesebb, mint egy bezárt ajtó, amit ki kéne nyitnunk. De persze nagyon félünk és nem nagyon merjük. Vagyis nagyon nem.