Közoktatási szakértői fórumot tartottak: Főszerepben a digitalizáció

„A digitális átalakulási folyamat visszafordíthatatlan, s a Kormány lendületet akar adni ennek az átalakulásnak.” – jelentette ki a Digitális Jólét Program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztos, Deutsch Tamás, a Hajdúszoboszlón tartott 18. országos közoktatási szakértői konferencián. A Kihívások az oktatásban: demográfia, digitalizáció, tartalomfejlesztés, munkavállalói kompetenciák című, háromnapos országos közoktatási szakértői fórumon több mint ezer hazai pedagógus vett részt.

A miniszterelnöki biztos előadásában kiemelte: a Kormány elfogadta a digitális oktatási stratégiát (DOS), melynek a végrehajtási rendelete a napokban jelenik meg. A DOS minden magyar pedagógusnak lehetőséget biztosít arra, hogy térítésmentesen digitális kompetenciát javító képző- és továbbképző tanfolyamokon vehessen részt – tette hozzá Deutsch.
A konferencián szó volt arról is, hogy az elkövetkező tíz évben csaknem kétmillió munkahelyet érint a digitalizáció Magyarországon. „2030 Magyarországán a foglalkoztatottak legkevesebb negyven százaléka olyan álláshelyen fog dolgozni, ami jelentős digitális tudást igényel.” – hangzott el.
Deutsch Tamás a digitális alkalmazásokról szólva, példaként említette, hogy ma Magyarországon a személyautóval parkolók nyolcvanöt százaléka mobiltelefon felhasználásával, digitálisan parkol, s fontos, hogy „ez a valóság, ez a jelen ott legyen minden magyar iskolában”. A DOS fejlesztési irányaiból pedig kiemelte a szupergyors internetre vonatkozó programot, amelyre központi költségvetési és európai uniós forrásból nyolcvanmilliárd forintot költ a Kormány. Ennek megvalósításával 2018 végéig minden magyar háztartásban biztosítják a harminc megabit/secundumos internet-hozzáférési lehetőséget, minden közintézményben, oktatási helyen pedig legalább a száz megabit/secundum gyorsaságot. Hangsúlyozta: „Legkésőbb 2020-2021-re minden oktatási épületben lesz wifi-elérhetőség.
A DOS képviseli azt a kormányzati szándékot, miszerint 2020-tól a magyar oktatási rendszerben már nem fordulhat elő, hogy „stabil digitális kompetenciával ne rendelkezzen minden, az iskolát elhagyó diák”.