Elhunyt Lothar Dräger
A közelmúltig Magyarországon is megjelent Mozaik képregényújság írója, Lothar Dräger nyolcvankilenc éves korában, július 9-én hunyt el Potsdamban – hozta nyilvánosságra a Mozaik füzetek német kiadója.
A Németországban máig népszerű képregény-sorozat írója 1927-ben született Stettinben. Eredetileg operaénekesnek készült, de végül színházi szakemberként, kritikusként kezdte karrierjét. Az ötvenes évek derekán kapott megbízást arra, hogy Johannes Hegenbart (1925-2014) grafikussal alkossa meg a Mickey Mouse, illetve a túlzó népszerűségnek örvendő nyugati képregények szocialista alternatíváját.
A szerzőpáros ekkor hozta létre a Mozaik füzeteket, amelynek főszereplője három manó, Dig, Dag és Digedag, akik természetesen a „mindenoldalúan fejlett szocialista ember” eszményét igyekeztek közvetíteni gyermekkorú olvasóik számára.
A hetvenes években Hannes Hegen elhagyta a szerkesztőséget, s a Mozaik hősei is átalakultak. Ettől kezdve Lona Rietschel figuráiról, Abrax, Brabax és Califax kalandjairól szóltak a történetek. A három manó természetesen minden esetben a gyengék, elesettek mellett áll s bátran harcol az igazságért és az igazságosságért.
Dräger 1976-tól 1990-es nyugdíjba vonulásáig a Mozaik művészeti igazgatója volt. Klasszikus műveltsége, lenyűgöző enciklopédikus tudása, eredeti humora, szellemes történetfűzése meghatározóan járult hozzá ahhoz, hogy a Mozaik az ötvenes évek óta népszerű számos országban. Ma főleg a hajdani NDK területén népszerű az újság, ahol hetvenezer példányban jelenik meg, de kiadják Ausztriában, Belgiumban, Spanyolországban és Olaszországban, illetve egészen a közelmúltig megjelent Magyarországon is.
A Németországban máig népszerű képregény-sorozat írója 1927-ben született Stettinben. Eredetileg operaénekesnek készült, de végül színházi szakemberként, kritikusként kezdte karrierjét. Az ötvenes évek derekán kapott megbízást arra, hogy Johannes Hegenbart (1925-2014) grafikussal alkossa meg a Mickey Mouse, illetve a túlzó népszerűségnek örvendő nyugati képregények szocialista alternatíváját.
A szerzőpáros ekkor hozta létre a Mozaik füzeteket, amelynek főszereplője három manó, Dig, Dag és Digedag, akik természetesen a „mindenoldalúan fejlett szocialista ember” eszményét igyekeztek közvetíteni gyermekkorú olvasóik számára.
A hetvenes években Hannes Hegen elhagyta a szerkesztőséget, s a Mozaik hősei is átalakultak. Ettől kezdve Lona Rietschel figuráiról, Abrax, Brabax és Califax kalandjairól szóltak a történetek. A három manó természetesen minden esetben a gyengék, elesettek mellett áll s bátran harcol az igazságért és az igazságosságért.
Dräger 1976-tól 1990-es nyugdíjba vonulásáig a Mozaik művészeti igazgatója volt. Klasszikus műveltsége, lenyűgöző enciklopédikus tudása, eredeti humora, szellemes történetfűzése meghatározóan járult hozzá ahhoz, hogy a Mozaik az ötvenes évek óta népszerű számos országban. Ma főleg a hajdani NDK területén népszerű az újság, ahol hetvenezer példányban jelenik meg, de kiadják Ausztriában, Belgiumban, Spanyolországban és Olaszországban, illetve egészen a közelmúltig megjelent Magyarországon is.
Egypercesek
Móricz, Térey és írói naplók
Íme a PIM év végi programjai
Végzetes olvasásvesztés?
A mai egyetemisták egyre kevesebb könyvet olvasnak” – írja Rose Horowitz publicista az Atlantic magazinban
Elhunyt Nemere István író, műfordító
Halálhírét felesége, Szentgyörgyi Judit hozta nyilvánosságra közösségi oldalán