Fogantatásért sóvárogva
Ördög Nóra jó pár éve magyar szexszimbólum, ugyanakkor a Nánási Pállal való kapcsolata, házassága elhozta számára a delnő kategóriát. Ebben pedig az a jó, hogy Nóra immár egy minden tekintetben hiteles asszony, aki már nem lány, nem huncut mosolyú sztárcica, hanem egyéniség, akinek érdemes a szavára hallgatni. Ezeket a szavakat most könyvbe „öntötte”, a Pozitív az emberlét legszebb kategóriájáról, az anyaságról szól.
A „Tudom, hogy egyszer anya leszek” alcímet viselő Ördög Nóra kötet az idei ünnepi könyvhét tájékán jött ki, és valószínű, hogy sokan némi előítélettel voltak a kiadvány iránt, hiszen a szerző valóban menő és híres celeb ma Magyarországon, de hát mégse író és egyáltalán, mi ez az egész könyvesdi. Aztán a kötetbe lapozva kiderült, hogy kemény, emberpróbáló küzdelem legszebb időszakát írja le, azt az időszakot, amikor férjével együtt a gyermekvállalás reményében sóvárogták a fogantatást, ami sokáig nem jött el. Sok ilyen történetet ismerünk, sok olyan párt, házaspárt ismerhetünk, akik már hosszú évek óta várják, hogy megszülessen kapcsolatuk gyümölcse: a gyermek. Mégis várniuk kell és a várakozás, a sikertelenség egyre jobban felemésztheti őket. A feltételes mód már valójában Ördög Nóra optimista kicsengésű könyvének visszhangja. „És most már azt is tudom, miért ne mondd soha egy babáért küzdő nőnek, hogy ne feszülj rá, ne görcsölj, engedd el, és menni fog. Ebben a könyvben ilyen tanácsot biztosan nem olvasol majd. Nem bosszantani szeretnélek, hanem reményt adni, hitet, kapaszkodót a – saját történetemmel és olyan szakértők gondolataival, akikkel találkoztam a küzdelmünk során.” Egyszerű, nemes, szép és profán. Talán így lehetne leírni a médiaszemélyiségből ezúttal az anyaságra vágyó írónővé vált asszony, feleség kötetét. Annyiban pedig mindenképp bulvártörténelem a kötet, hogy az, amit Nóráról és férjéről eddig csak a szűk rokoni, baráti kör tudhatott, azt most Nóra könyvlapokon osztja meg a széles közönséggel. A mindennél erősebb ösztön, az anyaság utáni vágy, egy férfiak számára talán legkevésbé érthető érzésrendszer, egy olyan ősi, alapvető ösztönparancs, mely mindent áthat és átformál. A könyvről Jancsó Miklós híres filmjének címe, az Oldás és kötés jutott eszembe, hiszen a szerző nemcsak feszültséget teremtett írásával, de megbékélést is megfogalmaz abban.
A „Tudom, hogy egyszer anya leszek” alcímet viselő Ördög Nóra kötet az idei ünnepi könyvhét tájékán jött ki, és valószínű, hogy sokan némi előítélettel voltak a kiadvány iránt, hiszen a szerző valóban menő és híres celeb ma Magyarországon, de hát mégse író és egyáltalán, mi ez az egész könyvesdi. Aztán a kötetbe lapozva kiderült, hogy kemény, emberpróbáló küzdelem legszebb időszakát írja le, azt az időszakot, amikor férjével együtt a gyermekvállalás reményében sóvárogták a fogantatást, ami sokáig nem jött el. Sok ilyen történetet ismerünk, sok olyan párt, házaspárt ismerhetünk, akik már hosszú évek óta várják, hogy megszülessen kapcsolatuk gyümölcse: a gyermek. Mégis várniuk kell és a várakozás, a sikertelenség egyre jobban felemésztheti őket. A feltételes mód már valójában Ördög Nóra optimista kicsengésű könyvének visszhangja. „És most már azt is tudom, miért ne mondd soha egy babáért küzdő nőnek, hogy ne feszülj rá, ne görcsölj, engedd el, és menni fog. Ebben a könyvben ilyen tanácsot biztosan nem olvasol majd. Nem bosszantani szeretnélek, hanem reményt adni, hitet, kapaszkodót a – saját történetemmel és olyan szakértők gondolataival, akikkel találkoztam a küzdelmünk során.” Egyszerű, nemes, szép és profán. Talán így lehetne leírni a médiaszemélyiségből ezúttal az anyaságra vágyó írónővé vált asszony, feleség kötetét. Annyiban pedig mindenképp bulvártörténelem a kötet, hogy az, amit Nóráról és férjéről eddig csak a szűk rokoni, baráti kör tudhatott, azt most Nóra könyvlapokon osztja meg a széles közönséggel. A mindennél erősebb ösztön, az anyaság utáni vágy, egy férfiak számára talán legkevésbé érthető érzésrendszer, egy olyan ősi, alapvető ösztönparancs, mely mindent áthat és átformál. A könyvről Jancsó Miklós híres filmjének címe, az Oldás és kötés jutott eszembe, hiszen a szerző nemcsak feszültséget teremtett írásával, de megbékélést is megfogalmaz abban.
Egypercesek
Móricz, Térey és írói naplók
Íme a PIM év végi programjai
Végzetes olvasásvesztés?
A mai egyetemisták egyre kevesebb könyvet olvasnak” – írja Rose Horowitz publicista az Atlantic magazinban
Elhunyt Nemere István író, műfordító
Halálhírét felesége, Szentgyörgyi Judit hozta nyilvánosságra közösségi oldalán