A világ tinédzserek álmait álmodja
Egyre alacsonyabb az ingerküszöb a prepubertás-, illetve pubertáskorú gyerekeknél, már ami a számukra készült irodalmat jelenti. Korábban („s bezzeg az én időmben!”) még egyértelmű volt, hogy ki a pozitív hős, aki mindig valami pozitív célért küzdött és persze győzött. Marni Bates, aki ifjúsági könyv kategóriában korunk egyik új felfedezettje, Gyilkos a vonal végén című új akció-thriller ízű regényével hasít a tinik között.
Marni Bates már önmagában egy szenzáció, hiszen a hölgy (aki az Egyesült Államokbeli sztárhagyományokhoz híven nem tette publikussá születési dátumát) már tizenkilenc éves korábban kitűnt írásaival, először rendkívül olvasmányos stílusban megalkotott önéletrajzával (persze kérdés, hogy tizenévesen milyen életrajzot ír valaki… no, de oda se neki!), majd pedig Awkward című novellájával. Felfedezése innen indult, most már nemcsak hazájában, de itt Európában, s Magyarországon is igen népszerű a fiatalok, elsősorban gondolom én, a lányok körében.
Marni Bates a LOL-sorozat részeként adta ki nálunk is a Gyilkos a vonal végén című legújabb kötetét. Bates-től ne várjunk nagy salinger-i megmondásokat és mélységeket, titka tán épp a Zabhegyező ellenkezője, a mai ifjoncokra mondhatni jellemző, egy csipetnyi nihilizmus, melyet tényleg csak ízesítésként adagol elbeszélésfolyamához, történetmeséléséhez. Regényei – így ez a mostani is – inkább a könnyed szövegszerkezet, a mai tizenévesek nyelvezetének és gondolatmenete srófjainak totális bemetszése a regény narrációjába, párbeszédeibe, plusz ugye folyamatos okostelefonon való fityegés, divat- és trendmajmolás, pozőrködés, szelfizésmánia, posztolásmánia, internetfüggőség, wi-fiaddikció.
A Gyilkos a vonal végén nagyon is hasonlít a korábbi Marni Bates regények, a Segítség, Youtube-sztár lettem!, a Rocksztárt kaptam karácsonyra vagy az Itt a vége, lúzer véle című történetére. Vagyis: a világra rácsodálkozó, az élményekre éhes, toronymagasan szárnyaló fantáziával és lazasággal bíró tinédzserek akciódús és persze szerelmi kalandjai.
A Gyilkos a vonal végén főhőse Emmy, valójában Marni Bates megszemélyesítője, aki éppen a kiadókkal hadakozik új könyve megjelenése okán, amikor egy kávézóban összeakad egy titokzatos és öreg idegennel, aki a markába nyom egy igen menő okostelefont. Mint később kiderül, a kütyü sokkal többet tud, mint hozzá hasonló társai, és persze az a bizonyos gyilkos is ott lapul valahol, hogy kikészítse Emmy-t és bevonja valami egészen agyafúrt bűncselekménybe. Emmy feladata, hogy megmeneküljön a telefonos gyilkos karmaiból illetve, hogy mégis csak kiadják új könyvét a kiadók.
Marni Bates már önmagában egy szenzáció, hiszen a hölgy (aki az Egyesült Államokbeli sztárhagyományokhoz híven nem tette publikussá születési dátumát) már tizenkilenc éves korábban kitűnt írásaival, először rendkívül olvasmányos stílusban megalkotott önéletrajzával (persze kérdés, hogy tizenévesen milyen életrajzot ír valaki… no, de oda se neki!), majd pedig Awkward című novellájával. Felfedezése innen indult, most már nemcsak hazájában, de itt Európában, s Magyarországon is igen népszerű a fiatalok, elsősorban gondolom én, a lányok körében.
Marni Bates a LOL-sorozat részeként adta ki nálunk is a Gyilkos a vonal végén című legújabb kötetét. Bates-től ne várjunk nagy salinger-i megmondásokat és mélységeket, titka tán épp a Zabhegyező ellenkezője, a mai ifjoncokra mondhatni jellemző, egy csipetnyi nihilizmus, melyet tényleg csak ízesítésként adagol elbeszélésfolyamához, történetmeséléséhez. Regényei – így ez a mostani is – inkább a könnyed szövegszerkezet, a mai tizenévesek nyelvezetének és gondolatmenete srófjainak totális bemetszése a regény narrációjába, párbeszédeibe, plusz ugye folyamatos okostelefonon való fityegés, divat- és trendmajmolás, pozőrködés, szelfizésmánia, posztolásmánia, internetfüggőség, wi-fiaddikció.
A Gyilkos a vonal végén nagyon is hasonlít a korábbi Marni Bates regények, a Segítség, Youtube-sztár lettem!, a Rocksztárt kaptam karácsonyra vagy az Itt a vége, lúzer véle című történetére. Vagyis: a világra rácsodálkozó, az élményekre éhes, toronymagasan szárnyaló fantáziával és lazasággal bíró tinédzserek akciódús és persze szerelmi kalandjai.
A Gyilkos a vonal végén főhőse Emmy, valójában Marni Bates megszemélyesítője, aki éppen a kiadókkal hadakozik új könyve megjelenése okán, amikor egy kávézóban összeakad egy titokzatos és öreg idegennel, aki a markába nyom egy igen menő okostelefont. Mint később kiderül, a kütyü sokkal többet tud, mint hozzá hasonló társai, és persze az a bizonyos gyilkos is ott lapul valahol, hogy kikészítse Emmy-t és bevonja valami egészen agyafúrt bűncselekménybe. Emmy feladata, hogy megmeneküljön a telefonos gyilkos karmaiból illetve, hogy mégis csak kiadják új könyvét a kiadók.
Egypercesek
Móricz, Térey és írói naplók
Íme a PIM év végi programjai
Végzetes olvasásvesztés?
A mai egyetemisták egyre kevesebb könyvet olvasnak” – írja Rose Horowitz publicista az Atlantic magazinban
Elhunyt Nemere István író, műfordító
Halálhírét felesége, Szentgyörgyi Judit hozta nyilvánosságra közösségi oldalán