Tanuló felnőttek
Ismét tartalmas rendezvénnyel várja a Kölcsey Ferenc Olvasókör, a KSH Könyvtár és a Könyvtárellátó a kultúra, ez alkalommal egészen pontosan a felnőttkori tanulás elkötelezett híveit. Az április 28-án, csütörtökön 16.30 órára, a KSH-könyvtár, Bibó-termébe (Budapest, II. Keleti Károly u. 5.) szervezett beszélgetésen Dr. Maróti Andor A tanuló felnőtt és Dr. Striker Sándor A felnőttképzés és a felnőttkori tanulás kultúraelméleti megközelítés című könyveket, illetve szerzőiket ismerhetik meg az érdeklődők.
Dr. Maróti Andor A tanuló felnőtt címmel írott könyve az élethosszig tartó tanulás rendszerében – szélesebb nemzetközi összefüggésben is – vizsgálja a felnőttkori tanulás jellemző sajátosságait, kitérve az időskori tanulás lehetőségeire is. A szerző az oktatás, képzés feladatai helyett a tanulás problémáira helyezi hangsúlyt, követve az andragógia „résztvevő-központú” irányzatát.
A kötet egyes részletei különböző folyóiratokban már megjelentek, illetve konferenciákon elhangzottak, de abban az egymásra reflektáló összefüggésben, ahogy a mostani gyűjteményben szerepelnek, még nem jelenhettek meg.
Dr. Striker Sándor e kötetében rámutat, hogy mi ugyan a felnőttkori tanulást, a felnőttképzést egyöntetűen pozitív tevékenységnek tartjuk, ám hogy melyik történelmi korban és melyik kultúrában mit tart az adott társadalom pozitív célnak, az változó lehet. Az elemzések rámutatnak egyebek mellett arra is, hogy a művelődés és tanulás – ahogy a „Bildung” és „lernen” – XIX. századi elkülönülése máig kihat társadalmi énképünkre és külső megítélésünkre. Ennek megfelelően a szerző az integratív és az önmeghatározó típusú felnőttkori tanulást, s ezek kialakulásának történeti okait is szerteágazóan mutatja be.
A neves andragógus tanárok beszélgetőtársa Rácz András a Könyvkultúra Magazin főszerkesztője, a Könyvtárellátó munkatársa lesz.
A rendezvényen dedikáltatásra és könyvvásárlásra is lesz lehetőség.
Dr. Maróti Andor A tanuló felnőtt címmel írott könyve az élethosszig tartó tanulás rendszerében – szélesebb nemzetközi összefüggésben is – vizsgálja a felnőttkori tanulás jellemző sajátosságait, kitérve az időskori tanulás lehetőségeire is. A szerző az oktatás, képzés feladatai helyett a tanulás problémáira helyezi hangsúlyt, követve az andragógia „résztvevő-központú” irányzatát.
A kötet egyes részletei különböző folyóiratokban már megjelentek, illetve konferenciákon elhangzottak, de abban az egymásra reflektáló összefüggésben, ahogy a mostani gyűjteményben szerepelnek, még nem jelenhettek meg.
Dr. Striker Sándor e kötetében rámutat, hogy mi ugyan a felnőttkori tanulást, a felnőttképzést egyöntetűen pozitív tevékenységnek tartjuk, ám hogy melyik történelmi korban és melyik kultúrában mit tart az adott társadalom pozitív célnak, az változó lehet. Az elemzések rámutatnak egyebek mellett arra is, hogy a művelődés és tanulás – ahogy a „Bildung” és „lernen” – XIX. századi elkülönülése máig kihat társadalmi énképünkre és külső megítélésünkre. Ennek megfelelően a szerző az integratív és az önmeghatározó típusú felnőttkori tanulást, s ezek kialakulásának történeti okait is szerteágazóan mutatja be.
A neves andragógus tanárok beszélgetőtársa Rácz András a Könyvkultúra Magazin főszerkesztője, a Könyvtárellátó munkatársa lesz.
A rendezvényen dedikáltatásra és könyvvásárlásra is lesz lehetőség.
Egypercesek
Móricz, Térey és írói naplók
Íme a PIM év végi programjai
Végzetes olvasásvesztés?
A mai egyetemisták egyre kevesebb könyvet olvasnak” – írja Rose Horowitz publicista az Atlantic magazinban
Elhunyt Nemere István író, műfordító
Halálhírét felesége, Szentgyörgyi Judit hozta nyilvánosságra közösségi oldalán