Kultok konferencia

A kiadói és könyvterjesztői stratégiákról, a kortárs irodalom márkázhatóságáról, a magyar irodalom hazai és külföldi népszerűsítéséről, online jelenlétéről, továbbá kultuszairól, például Borbély Szilárd és Esterházy Péter életművének a sajátos megítéléséről éppúgy szó lesz az ötödik Kultok konferencián, mint a gyerekirodalom trendivé válásáról.

A József Attila Kör és a Kulter.hu március 18–19-én Marketing, brand és kultusz a kortárs irodalomban címen megvalósuló konferenciája az irodalmi brandépítés és marketing különféle megnyilvánulási formáiban rejlő lehetőségekre, a kultuszképződés folyamataira koncentrál majd, miközben a siker fogalmának kettős természetére is felhívja a figyelmet, amely egyrészt a pozitív kritikák és díjak formájában érvényesülő szakmai elismeréseket, másrészt a szélesebb olvasókör elérésére képes brand működését jelenti.
A március 18-án délelőtt kezdődő előadássorozatot A szerző kultusza címen hirdették meg a szervezők, délután pedig a kiadói stratégiákról lesz szó, a könyvszakma képviselőivel a brand- és kultuszépítés lehetőségeiről tartott beszélgetés keretében.
Másnap az irodalomnépszerűsítés esélyeiről beszélnek majd az előadók, majd délután ismét beszélgetés következik, a délelőtti programtól nem túl messze kanyarodva, a költészetnépszerűsítő projektekről
A szakmai előadásokat és eszmecseréket követően a konferencia témájához kapcsolódó kísérőprogramok sem maradnak el, a III. Debreceni Slam Poetry Verseny zárja az első, a Lóci játszik zenekar koncertje pedig a második napot.