Minden napra egy feles
Mára nemcsak, hogy új faktort jelent a humorban, de idézik és hivatkoznak rá, menő megosztani, és persze nem mellesleg valóban méregerős viccekkel tarol Tibi atya nevű, Facebookon indult projekt. Mire az ország észbekapott Tibi atya fogalom lett, sőt a virtuális humorgyár kilépett a háromdimenziós valóságba, márkalogós bögre, póló, sapka, és most év végére itt van a Tibi atya könyv, a Minden napra egy feles. Karriertörténet a 21. században.
Van-e valaki ma Magyarországon, aki nem érti, nem érzi, hogy mennyi poénlehetőség van az alkoholizmusban? Ugye nemigen. A Tibi atya – sztori nemrég, 2012-ben indult. A mára humornagyhatalommá vált geg-gyár az interneten startolt, mégpedig a szintén humorral és durva, meghökkentő, polgárpukkasztó képek, leírások, mémek megosztásával foglalkozó fiatalok blogján, majd pedig a Magyarországon legnépszerűbb közösségi oldalra költöztek. A Tibi atya poénok zömében az alkoholizálásról szólnak, ezzel foglalkozó embereket pedig mindenki ismer, hacsak nem épp maga ilyen. A nép nyelvén és a kocsmai piás álfilozofikus szlenget erősítő Tibi atya pár mondatos humoros beírásokhoz mindig illeszkedik fotó is, illetve Tibi atya sokszor reagál a politika és a bulvár felkapottabb híreire, persze ekkor is mindig az alkoholizmus vonalán.
S mivel már ott tartunk, hogy a nézettség az irányadó mérce egy adott szervezet, személy hatékonyságánál, a Facebookon mérhető lájkok, és ismerősi számok rangsorolnak. Tibi atya nem áll rosszul, országos vezető politikusokat, film- és rocksztárokat megszégyenítő sokszázezres ismerősi körül van a közösségi médiában. Az immár levédetett cégimázs birtokában aztán „Tibi atyáék” stílszerű borforgalmazásba és a már említett cégdizájnos ajándéktárgy, ruhanemű árusításba fogtak, most értek el odáig, hogy akkor legyen ebből könyv, úgy is megveszik, mert ma már nagyon trendi lett Tibi atyát ismerni, idézni, Tibi atya poénokat fejből sorolni, bemondani. A kötet nem is igen tér el az interneten terjedő poénoktól, viccektől. A humorában erősen és kendőzetlenül (mondhatni: trágárul) fogalmazó Tibi atya kemény társadalomkritikával is él, illetve kipellengérezi a szerintük méltatlan „arcokat”, bulvár-celebeket, de bőven kapnak a mindennapi rögmagyar valóságban közismerten kényelmetlen jelenségek, rossz köznépi szokások, bürokratikus hibákból fakadó tortúrák is. A Tibi atya viccek további erénye, hogy a magyar nyelv ékességét kihasználva is számtalan szóvicc található a kötetben és a közösségi oldalon is. A Tibi atya viccek azonban nem túl megjegyezhető poénok, annak ellenére nem azok, hogy szinte minden fricska telitalálat. A titokzatos ötletgazdák, egy nemrég adott újságinterjúban elárulták a Tibi atya viccek világának lényegét: „Tibi atyának két része van: kilencvenöt százalék véres proliság, és öt százalék intelligencia.” Ebből is látható, nem kell Lomonoszov-egyetem, hogy bárkinél üljön ez a humor. Egészségünkre!
Van-e valaki ma Magyarországon, aki nem érti, nem érzi, hogy mennyi poénlehetőség van az alkoholizmusban? Ugye nemigen. A Tibi atya – sztori nemrég, 2012-ben indult. A mára humornagyhatalommá vált geg-gyár az interneten startolt, mégpedig a szintén humorral és durva, meghökkentő, polgárpukkasztó képek, leírások, mémek megosztásával foglalkozó fiatalok blogján, majd pedig a Magyarországon legnépszerűbb közösségi oldalra költöztek. A Tibi atya poénok zömében az alkoholizálásról szólnak, ezzel foglalkozó embereket pedig mindenki ismer, hacsak nem épp maga ilyen. A nép nyelvén és a kocsmai piás álfilozofikus szlenget erősítő Tibi atya pár mondatos humoros beírásokhoz mindig illeszkedik fotó is, illetve Tibi atya sokszor reagál a politika és a bulvár felkapottabb híreire, persze ekkor is mindig az alkoholizmus vonalán.
S mivel már ott tartunk, hogy a nézettség az irányadó mérce egy adott szervezet, személy hatékonyságánál, a Facebookon mérhető lájkok, és ismerősi számok rangsorolnak. Tibi atya nem áll rosszul, országos vezető politikusokat, film- és rocksztárokat megszégyenítő sokszázezres ismerősi körül van a közösségi médiában. Az immár levédetett cégimázs birtokában aztán „Tibi atyáék” stílszerű borforgalmazásba és a már említett cégdizájnos ajándéktárgy, ruhanemű árusításba fogtak, most értek el odáig, hogy akkor legyen ebből könyv, úgy is megveszik, mert ma már nagyon trendi lett Tibi atyát ismerni, idézni, Tibi atya poénokat fejből sorolni, bemondani. A kötet nem is igen tér el az interneten terjedő poénoktól, viccektől. A humorában erősen és kendőzetlenül (mondhatni: trágárul) fogalmazó Tibi atya kemény társadalomkritikával is él, illetve kipellengérezi a szerintük méltatlan „arcokat”, bulvár-celebeket, de bőven kapnak a mindennapi rögmagyar valóságban közismerten kényelmetlen jelenségek, rossz köznépi szokások, bürokratikus hibákból fakadó tortúrák is. A Tibi atya viccek további erénye, hogy a magyar nyelv ékességét kihasználva is számtalan szóvicc található a kötetben és a közösségi oldalon is. A Tibi atya viccek azonban nem túl megjegyezhető poénok, annak ellenére nem azok, hogy szinte minden fricska telitalálat. A titokzatos ötletgazdák, egy nemrég adott újságinterjúban elárulták a Tibi atya viccek világának lényegét: „Tibi atyának két része van: kilencvenöt százalék véres proliság, és öt százalék intelligencia.” Ebből is látható, nem kell Lomonoszov-egyetem, hogy bárkinél üljön ez a humor. Egészségünkre!
Egypercesek
Móricz, Térey és írói naplók
Íme a PIM év végi programjai
Végzetes olvasásvesztés?
A mai egyetemisták egyre kevesebb könyvet olvasnak” – írja Rose Horowitz publicista az Atlantic magazinban
Elhunyt Nemere István író, műfordító
Halálhírét felesége, Szentgyörgyi Judit hozta nyilvánosságra közösségi oldalán