Gyerekek, óvodák, iskolák
„...Az legyen a nevelés első célja, hogy a függetlenség útjára vezessük a gyermekeket. Aki nem független, az szabad sem lehet. Ezért a személyes szabadság aktív megnyilvánulásait már a legkisebb gyermekkortól fogva a függetlenség felé kell irányítani.” – írja Maria Montessori A gyermek felfedezése című könyvében
Barbara Stein: A Montessori általános iskola, 224 oldal, 2500,- Ft
Az olasz orvos-pedagógus nevelési elmélete és az általa kidolgozott módszer több mint száz éve kezdte meg a világhódító útját – Európától Amerikán át Ázsiáig számos országban (így Magyarországon is) működnek olyan gyermekintézmények, amelyek az ő elgondolásait váltják valóra. Barbara Stein: A Montessori általános iskola német szerzőjének nagy érdeme, hogy a nevelés gyakorlati kérdései felől közelít témájához, úgy, hogy mindeközben megvilágítja a Montessori-módszer elméleti-történeti hátterét is.
A kötethez Vekerdy Tamás írt ajánlót.
És, ha már szóba került Vekerdy Tamás, érdemes megemlíteni Gyerekek, óvodák, iskolák című sorozatát, amelynek átdolgozott, bővített kiadása kimeríthetetlen témát kínál, különösen szülőknek.
A neves gyermekpszichológus ebben a kötetében arra hívja föl a figyelmet, hogy a gyermek számára nem a mérhető teljesítmény a legfontosabb, nemcsak az ész az, amit művelni kell. Az iskolában óvodában főképp arra figyel a pedagógus, amit mérni lehet – centivel és stopperrel és osztályzattal. Pedig sok másra is figyelnünk kellene, olyasféle dolgokra, amelyeknek mértéke majdan az erkölcs, a szabadság és a szeretet lesz.
Az iskolát mindannyian kijártuk, gyerekeink pedig most, vagy hamarosan megtapasztalhatják. Rajtunk múlik, mit gyűjtenek ott össze.
Barbara Stein: A Montessori általános iskola, 224 oldal, 2500,- Ft
Az olasz orvos-pedagógus nevelési elmélete és az általa kidolgozott módszer több mint száz éve kezdte meg a világhódító útját – Európától Amerikán át Ázsiáig számos országban (így Magyarországon is) működnek olyan gyermekintézmények, amelyek az ő elgondolásait váltják valóra. Barbara Stein: A Montessori általános iskola német szerzőjének nagy érdeme, hogy a nevelés gyakorlati kérdései felől közelít témájához, úgy, hogy mindeközben megvilágítja a Montessori-módszer elméleti-történeti hátterét is.
A kötethez Vekerdy Tamás írt ajánlót.
És, ha már szóba került Vekerdy Tamás, érdemes megemlíteni Gyerekek, óvodák, iskolák című sorozatát, amelynek átdolgozott, bővített kiadása kimeríthetetlen témát kínál, különösen szülőknek.
A neves gyermekpszichológus ebben a kötetében arra hívja föl a figyelmet, hogy a gyermek számára nem a mérhető teljesítmény a legfontosabb, nemcsak az ész az, amit művelni kell. Az iskolában óvodában főképp arra figyel a pedagógus, amit mérni lehet – centivel és stopperrel és osztályzattal. Pedig sok másra is figyelnünk kellene, olyasféle dolgokra, amelyeknek mértéke majdan az erkölcs, a szabadság és a szeretet lesz.
Az iskolát mindannyian kijártuk, gyerekeink pedig most, vagy hamarosan megtapasztalhatják. Rajtunk múlik, mit gyűjtenek ott össze.
Vekerdy Tamás: Gyerekek, óvodák, iskolák, 288 oldal, 2980,-Ft
Egypercesek
Móricz, Térey és írói naplók
Íme a PIM év végi programjai
Végzetes olvasásvesztés?
A mai egyetemisták egyre kevesebb könyvet olvasnak” – írja Rose Horowitz publicista az Atlantic magazinban
Elhunyt Nemere István író, műfordító
Halálhírét felesége, Szentgyörgyi Judit hozta nyilvánosságra közösségi oldalán