Hipersuli

Országos szinten öt iskola, tizenöt osztályával indul a Telenor Magyarország Zrt. Hipersuli elnevezésű Oktatási Programja.  A vállalat és partnerei célja, hogy a mobileszközös és a mobilinternet révén segítse a korszerű, digitális oktatás terjedését.
Az Emberei Erőforrások Minisztériumának Köznevelésért Felelős Államtitkársága, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a Microsoft Magyarország Kft., valamint a Digitális Esélyegyenlőség Alapítvány közreműködésével induló projekt részeként négy vidéki és egy fővárosi intézmény, összesen 363 diák próbálhatja ki és tapasztalhatja meg a Hipersuli nyújtotta a lehetőségeket.

Új tabletek az iskoláknak

A mobilszolgáltató cég vállalta, hogy kezdetben mintegy százhatvan Hipernet-eléréssel felszerelt táblagépet juttat el a szerencsés iskolákba, valamint biztosítja a digitális oktatáshoz szükséges háttértevékenységeket. A diákok mellett a programhoz csatlakozó iskolák harmincegy tanára is kap táblagépeket az órák megtartásához.
A honosított nemzetközi módszertant, az érintett tanár a Microsoft Innovatív Pedagógus vizsgát tett pedagógus kollégától sajátíthatta el egy képzés keretében. A pedagógusok egy ilyen kurzus során az eszközhasználat elsajátításán túl, megtanulják az alkalmazások használatát és betekintést kapnak a 21. századi készségek megtanulását támogató módszerekbe is. A program célja, hogy a legmodernebb technológiák felhasználásával a gyerekek oktatására és készségfejlesztésére a hagyományos, tankönyvekkel történő oktatás kiegészítésére hatékony és élvezetes lehetőségeket dogozzanak ki.  A kísérleti programhoz partnerként csatlakozó Microsoft, oktató-alkalmazásokat és az órák lebonyolításához szükséges tanári vezérlőszoftvert szállít a programba.

Digitális tartalmak az iskolákba

Czunyiné dr. Bertalan Judit, köznevelésért felelős államtitkár a programban résztvevő Ercsi általános iskolában tartott sajtótájékoztatón jelentős pillanatnak nevezte a digitális tartalmak és tudás eljuttatását az érintett iskolákba. Közölte, a Hipersuli tartalmat érintő pedagógiai és módszertani újításokat a Nemzeti Alaptantervhez és a kerettantervekhez igazították. Az államtitkár reményét fejezte ki, hogy a programba bevont gyerekek elsajátítják az internet biztonságos használatát, a digitális eszközök pedig segítik a tanórai motiválást, az ismeretek elmélyítését, a felzárkóztatást és a tehetséggondozást.
Kaposi József, az OFI főigazgatója elmondta, 2013 óta dolgoznak a tankönyvfejlesztésen és a nemzeti köznevelési portál megalkotásán. Az új típusú tankönyvek legfontosabb feladata, hogy kijelöljék a tanulási útvonalakat és megmutassák a kapcsolódó digitális tartalmakat – tette hozzá. Megjegyezte, hogy a következő tanév elejére elkészülő köznevelési portál a legnagyobb tartalomszolgáltató lesz, mert az oktatási segédletek mellett a diákok egyéni tanulásában is tízezernél több feladattal segít. A portál úgynevezett felhőszolgáltatáson keresztül mindenféle mobileszközön elérhető lesz – mondta.

Iskolák és tantárgyak

A Hipersuli Oktatási Programban számos iskola vesz részt, így a budapesti Áldás utcai Általános Iskola, az ercsi Eötvös József Általános Iskola, a hódmezővásárhelyi Németh László Gimnázium és Általános Iskola, a törökbálinti Bálint Márton Általános Iskola és Gimnázium, és a zsombói Szent Imre Katolikus Általános Iskola.
A táblagépek segítségével kialakítandó új tanítási modellben pedig a magyar nyelv és irodalom, a történelem, a vizuális kultúra, az erkölcstan, a matematika, kémia, fizika, informatika, a természetismeret, a földrajz, az angol, a francia valamint a német szerepel.