Ki kit csókol homlokon?
Az egyik legrégebbi irodalmi kérdés a múzsa témája. Ókori drámák és eposzok alkotói hőseitől kezdve a középkor szakrális tehetségein, a reneszánsz és felvilágosodás világra tekintő elméin keresztül az újkor, a modern és a posztmodern művészekig mind-mind múzsáért kiáltottak. És bár Braskó Csaba Múzsa című könyve nem művészetről, hanem életvezetésről, pszichológiáról szól, mégis az ihletés van a középpontban.

Braskó Csaba Múzsa című regényének főhőse egy vendéglátóban dolgozó cirka harmincas hölgy, akinek élete romokban hever. Munkahelyi gondok, elhagyatottság, magány, családi botrányok – egyszóval: krízis. Éva nem tudja, hogy a rá nehezedő terhek súlya alatt miért ne roppanna össze, nem tudja, hogy mi életének megoldása egy ilyen rendkívül válságos időszakban. E mélyponton találkozik a főhős egy férfival, akivel a szaporodó randevúkon tulajdonképpen csak beszélgetnek, a ki nem mondott szó a terápia.
E ponton viszont kinézünk a történetből, hiszen itt eláruljuk, hogy a szerző nem mellesleg szemléletfejlesztő tréner, aki hivatása során pontosan ezeket a „múzsai” feladatokat látja el, igaz, zömében a versenyszférában képez közép- és felsőszintű vezetőket. A regény ekként tehát csupán egy ürügy arra, hogy Braskó átadja tudását azoknak, akik a legkülönfélébb krízishelyzetekben vannak.
A Múzsa így egy önismereti, önfejlesztő tréning irodalmiasított változata, a kötetben található, főleg párbeszédes formán keresztül az olvasó is elindulhat egy szellemi rekreációt, belső, lelki és szellemi tisztánlátást eredményező izgalmas útra. Mivel Éva, a főhős számos problémával küzd, amikor a „trénerrel” először találkozik, az olvasó akár mazsolázhat is, hogy a gondgócok közül melyik az övé: munkahely, család, párkapcsolat, egészség, stb. A könyv nemcsak regény és önismereti edzésprogram, de megoldások könnyed, ám hatásos gyűjteménye is egyben.
Hasznos könyv.

Braskó Csaba Múzsa című regényének főhőse egy vendéglátóban dolgozó cirka harmincas hölgy, akinek élete romokban hever. Munkahelyi gondok, elhagyatottság, magány, családi botrányok – egyszóval: krízis. Éva nem tudja, hogy a rá nehezedő terhek súlya alatt miért ne roppanna össze, nem tudja, hogy mi életének megoldása egy ilyen rendkívül válságos időszakban. E mélyponton találkozik a főhős egy férfival, akivel a szaporodó randevúkon tulajdonképpen csak beszélgetnek, a ki nem mondott szó a terápia.
E ponton viszont kinézünk a történetből, hiszen itt eláruljuk, hogy a szerző nem mellesleg szemléletfejlesztő tréner, aki hivatása során pontosan ezeket a „múzsai” feladatokat látja el, igaz, zömében a versenyszférában képez közép- és felsőszintű vezetőket. A regény ekként tehát csupán egy ürügy arra, hogy Braskó átadja tudását azoknak, akik a legkülönfélébb krízishelyzetekben vannak.
A Múzsa így egy önismereti, önfejlesztő tréning irodalmiasított változata, a kötetben található, főleg párbeszédes formán keresztül az olvasó is elindulhat egy szellemi rekreációt, belső, lelki és szellemi tisztánlátást eredményező izgalmas útra. Mivel Éva, a főhős számos problémával küzd, amikor a „trénerrel” először találkozik, az olvasó akár mazsolázhat is, hogy a gondgócok közül melyik az övé: munkahely, család, párkapcsolat, egészség, stb. A könyv nemcsak regény és önismereti edzésprogram, de megoldások könnyed, ám hatásos gyűjteménye is egyben.
Hasznos könyv.
Egypercesek

„Népi mágia”
Rendhagyó irodalomóra általános iskola felső tagozatosai számára
A Libri-csoport megvásárolta az Édesvíz Kiadót
A kiadó könyvei a felvásárlást követően is a megszokott minőségben és kínálatban lesznek elérhetők
Sötét vízió az emberiség jövőjéről
A könyv olyan, mintha a romantika találkozott volna a szociáldarwinizmussal