A jövő bűnei – podcast kritika

A 2020 Filmodüsszeia két állandó műsorvezetője – Géczy Dávid filmrendező és Pöltl Oxi Zoltán újságíró – arra vállalkoztak ezúttal, hogy a horrorfilmek egyik legnagyobb és legtöbbet vitatott nagymesterének újabb produkcióját kivesézzék. A helyzet nem volt egyszerű, hiszen David Cronenberg A jövő bűnei című filmjével újra egy durván megosztó alkotást hozott létre. 


Youtube
LEJÁTSZÁS

Könyv-Kult Bibliopod
LEJÁTSZÁS

A body-horror ágazat kanadai képviselője egy 1970-es kezdeti filmjével azonos című, de azzal teljesen más tartalmú művet rendezett. A film története középpontjában Saul és Carprice, mint egy olyan házaspár áll, akik nyilvános sebészeti műtétek előadóművészeiként ejtik ámulatba a közönséget. 

A perverziónak is mondható disztópikus vízióban nemcsak a társadalom erkölcsisége szűnik meg, de Cronenberg azt meséli el, hogy milyen lesz a világ, melyben nincs emberi fájdalom és nincsenek már fertőzések sem. E két elem megszűnésével egészen bizarr világkép uralja az emberi közösségeket, kapcsolatokat, melyekben a revüshow-khoz hasonló műtétek közönség előtt való lefolytatása kifacsarodott emberi elmék legtitkosabb vágyainak központi céljává válik. 

Az A légy, az Existenz, a Pillangó úrfi, a Karambol és a Meztelen ebéd rendezője ezúttal túl messzire ment emberi belső szervek trancsírozásáról szóló új művével, a podcastben jól láthatóan el is különül a két műsorvezető véleménye, és kiderül, hogy ki az, akinél a Cronenberg iránt rajongásba ez a brutális és végtelenül naturális sebészeti kitárulkozás még belefér, és ki az, akinél már nem. 

A film szereplői közt kiváló színészeket találunk, úgy mint Viggo Mortenset, Léa Seydoux és Kristen Stewart.