Időben és pontosan

Közleményben reagált a sajtóban megjelenő hírekre a tankönyvellátást biztosító Könyvtárellátó Nonprofit Kft. A közlemény leszögezi, hogy a vállalat időben és pontosan teljesítette a kiszállításokat, a reklamációk aránya még az egy százalékot sem éri el. A Könyvtárellátó közleménye arra is kitér, hogy a reklamációkat az ügyfélszolgálat több mint ötven munkatársa fogadja.

Csaknem tizenkétmillió tankönyv
A Könyvtárellátó Nonprofit Kft. szerdán kiadott közleménye szerint a sokszor névtelenül nyilatkozó iskolaigazgatókra, diákokra, szülőkre hivatkozással a napokban számos valótlan, illetve megtévesztő információ jelent meg a sajtóban a tankönyvellátással kapcsolatosan. A vállalat azonban fontosnak tartja a szülők, a pedagógusok és a tankönyvfelelősök korrekt tájékoztatását, ezért részletesen összefoglalja az elmúlt hetek eredményeit.
Ezek szerint a Könyvtárellátó augusztus 31-ig határidőre teljesítette a kiszállításokat. Minden olyan tankönyvet, melyet a kiadók időben beszállítottak, kivitt az iskolákba. Összesen 4 281 iskolába, 1 126 585 tankönyvcsomagot, azaz 11 836 513 db tankönyvet. Ebből 10 764 234 db tankönyvet névre szólóan, a többit könyvtári állománygyarapításához, nem névre szólóan csomagoltan juttatott el az iskolákba.

Kiadók felelőssége
Ugyanakkor azt is elismeri a közlemény, hogy vannak hiányos tankönyvcsomagok, amelyért azonban azok a kiadók felelősek, melyek késlekedtek a beszállításokkal. A nyilvánosságra hozott adatok szerint a július 31-ig nem teljesítő kiadók pótlólagosan beszállított könyveit augusztus végén, szeptember első napjaiban a Könyvtárellátó kiszállította az iskolákba. A kiadói beszállítások hiánya a július 31-i állapot szerint több mint 120 ezer példány volt, ez a szám augusztus 31-ére alig több mint 30 000-re csökkent. A kiadóktól beérkező, még hiányzó tankönyveket a KELLO a kiadói beszállítást követően azonnal szállítja az iskolák, diákok számára.

Gördülékeny kiszolgálás
Természetesen előfordulhatnak olyan esetek, amikor a tankönyvcsomagot utólag módosítani kell. Ennek érdekében a Könyvtárellátó külön hibabejelentő felületet biztosít, ahol a hibás vagy hiányzó kiadványokat jelezhetik az intézmények. Az alapellátásban átadott tankönyvcsomagok esetében az átvételt követő 15 napon belül, de legkésőbb 2014. szeptember 15-ig van lehetőségük az iskoláknak a felmerülő problémák javítását kérni.
A közlemény szerint a tankönyvcsomagokkal kapcsolatban eddig 9644 reklamáció érkezett. Ez a szám a tankönyvcsomagok számához képest elenyésző, hiszen a több mint 1 126 000 db csomagnak alig 9 ezrelékét teszi ki.
Az esetleges problémák gördülékeny kezelésére számos felületet biztosít a vállalat. A Könyvtárellátó központi telefonszáma (+36 1 237 6900) hibamentesen üzemel, a cég weboldalának reklamációs felülete ugyancsak működik. Az ügyfélszolgálat 51 munkatársa munkaidőben a reklamációs felület kezeléséhez kapcsolódó kérdésekben is segít. A KELLO-Infopontokban – melyek az ország valamennyi megyeszékhelyén megtalálhatóak – dolgozó kollégák ugyancsak a szülők és a pedagógusok rendelkezésére állnak.