Ennél a cégnél Tommy hordja a gatyát

Az 1994-es Pret-A-Porter (Divatdiktátorok) című film óta majdnem pontosan tudni lehet, hogy valójában micsoda trükkök, varázslat, valamint hétköznapi csalások és csalfaságok mentén alakul a divatvilág. Tommy Hilfiger fiatalos, dinamikus, a középszerűség diadalát a divatban magasra emelő trendjének története most az Amerikai álmodozó című életrajzi regényből ismerhetjük meg.

Kép forrása

Nem tudom megfigyelte-e valaki itt Magyarországon, hogy a Tommy Hilfiger márkalogók az Egyesült Államok nemzeti lobogójának három alapszínéből, a pirosból, a fehérből és a kékből állnak! Hilfiger könyve tulajdonképpen pont erről szól: az elköteleződésről az amerikai álom, az amerikai érvényesülési és boldogulási eszménykép iránt. 
Egy poros kisvárosból, szegény sorból, szülőkkel fenntartott rossz kapcsolatból induló fiatalember álma az volt, hogy egyszer saját cége legyen, egy olyan vállalat, melynek segítségével talán még többet is megélhet, mint az eredetileg mégis csak a középszerűség diadalának számító „amerikai álmot”. Tommy Hilfigerrel mindez pontosan így történt, életrajzi és karriertörténete akár indulhatna 1985-ben is, amikor első nevével azonos márkája elindult, hogy meghódítsa a világot. Az akkori trendek első blikkre nemigen kedveztek annak a stílusnak, amit Hilfiger kigondolt, de persze nem véletlenül látta úgy, hogy a 80-as évekre kissé europanizált irányzatokból hamarosan elege lesz a fiataloknak és vissza kell nyúlni bátran az ikonikus amerikai popkultúrához. Hilfigernek igaza lett, könyvében beszámol arról az izgalmas üzleti és életbeli küzdelemről, melyet minduntalan átszőtt magánélete számos kisebb-nagyobb csatája is. 
Tommy Hilfiger úgynevezett életmód márkát talált ki, melyre hamar ráéreztek a fogyasztók és nagy élvezettel vásárolták a jó minőségű, a klasszikus darabok markáns vonalait is őrző, az előremutató divathullámok praktikumát és eleganciáját is magukba foglaló ruhaneműit. A globális szintű vállalatóriás mára megkerülhetetlen lett a divatvilágban, az iparág egyik vezető cégeként Hilfiger a tervező, vállalatépítő úgy áll az olvasók előtt regénye alapján, mint egy olyan művész, aki digitális szabászollójával alkot a maga szája íze és a TH-ruhák viselőinek legnagyobb elégedettségére.