Borzongató mesemonszun Indiából
Idén lesz kereken huszonegy éve, hogy Suzanna Arundhati, Roy Booker-díjat kapott az Apró dolgok istene című regényéért. Az azóta világszerte népszerű indiai írónő több regénnyel is kijött, illetve tovább folytatta (leginkább) esszéírással egyidős társadalmi aktivista szereplését, tevékenységét. A szülei révén hindu-keresztény házasságból született alkotótól most a Felhőtlen boldogság minisztériuma című könyv mázsás, sűrű tartalmára és üzenetére hívjuk fel a figyelmet.
Kép forrása
Nagy örömmel és elánnal adtunk korábban ajánlót kedves olvasóinknak Suzanna Arundhati Roy Apró dolgok istene című regényéről, mely önéletrajzi ihletésű könyvben minden addiginál jobban ismerhette meg a világ nagyközönsége az indiai társadalmat. Arundhati Roy-ról azóta is számos cikk jelent meg, főleg újabb és újabb cikkei, esszéi és szereplései okán, s így van ez most is, amikor a Felhőtlen boldogság minisztériuma című regényét ajánljuk.
Nemigen lehet megkerülni, hogy ne hasonlítsa össze az ember az Apró dolgok istenével, jómagam is ezt teszem két mondat erejéig. A két regény között természetesen India, az indiai hitvilágok, kultúra és jellegzetesen bonyolult és félfeudális társadalmi szerkezet a kapcsolat. A szerző a korábbi keresztmetszet változaton túl, ezúttal a szubkontinens lakóinak különleges élettörténeteire, élethelyzeteire koncentrál. A Felhőtlen boldogság minisztériuma ugyanakkor még inkább ráerősít a szerző politikai aktivista mivoltára, céljaira, pacifista, humanista megnyilvánulásainak, a társadalmi, politikai igazságtalanságok elleni harca alátámasztására. A sok apró szálból egy egységessé formált regénymonszunban szerelmi, háborús, politikai, hétköznapi epizódokon keresztül körvonalazódik egy komplex indiai meserengeteg, ahol gonoszok és áldozatok, agresszorok és gyengék, gyötrők és gyötröttek kavalkádjáról olvashatunk. A mesék végletessége jellemző tehát erre a regényre (is), ahol az élet egyszerű alapigazságai állnak a fókuszban, de mint majd minden mesében úgy ezeknél is, az itt-a-vége-fuss-el-véle fináléban azért ott van happy end is, a harmóniára, kiteljesedésre utaló zárókő.
Kép forrása
Nagy örömmel és elánnal adtunk korábban ajánlót kedves olvasóinknak Suzanna Arundhati Roy Apró dolgok istene című regényéről, mely önéletrajzi ihletésű könyvben minden addiginál jobban ismerhette meg a világ nagyközönsége az indiai társadalmat. Arundhati Roy-ról azóta is számos cikk jelent meg, főleg újabb és újabb cikkei, esszéi és szereplései okán, s így van ez most is, amikor a Felhőtlen boldogság minisztériuma című regényét ajánljuk.
Nemigen lehet megkerülni, hogy ne hasonlítsa össze az ember az Apró dolgok istenével, jómagam is ezt teszem két mondat erejéig. A két regény között természetesen India, az indiai hitvilágok, kultúra és jellegzetesen bonyolult és félfeudális társadalmi szerkezet a kapcsolat. A szerző a korábbi keresztmetszet változaton túl, ezúttal a szubkontinens lakóinak különleges élettörténeteire, élethelyzeteire koncentrál. A Felhőtlen boldogság minisztériuma ugyanakkor még inkább ráerősít a szerző politikai aktivista mivoltára, céljaira, pacifista, humanista megnyilvánulásainak, a társadalmi, politikai igazságtalanságok elleni harca alátámasztására. A sok apró szálból egy egységessé formált regénymonszunban szerelmi, háborús, politikai, hétköznapi epizódokon keresztül körvonalazódik egy komplex indiai meserengeteg, ahol gonoszok és áldozatok, agresszorok és gyengék, gyötrők és gyötröttek kavalkádjáról olvashatunk. A mesék végletessége jellemző tehát erre a regényre (is), ahol az élet egyszerű alapigazságai állnak a fókuszban, de mint majd minden mesében úgy ezeknél is, az itt-a-vége-fuss-el-véle fináléban azért ott van happy end is, a harmóniára, kiteljesedésre utaló zárókő.
Egypercesek
Magyarország fotóalbuma
A Magyarország 365 fotópályázat képeiből készült könyvet mutattak be Budapesten
Nem átok a Kárpátok
Egy tükör, melybe nem biztos, hogy akarunk, de érdemes belenézni
Kösd össze a várost a saját történeteddel!
Hetedik alkalommal újra itt a városi elbeszélés-pályázata, az Álljon meg egy novellára!